Nie warto być mądrym po szkodzie. Dobrze jest zaś przyjąć za pewnik, że jedyna stała w życiu i biznesie rzecz to zmiana. Co jedno ma wspólnego z drugim? W dzisiejszych czasach przyspieszonego rozwoju technologicznego – wszystko. W tym zestawieniu dynamiczną zmianą jest telematyka w służbie zarządzania flotą w branży przewozowej, a szkodą – zaginięcia bądź kradzieże sprzętu i pojazdów czy niezaplanowane – co do zasady – awarie. Warto zatem wdrożyć zmianę, by być mądrym już przed szkodą.
Lider polskiego rynku transportu, spedycji i logistyki, C.Hartwig Gdynia S.A., działający w skali krajowej i międzynarodowej z początkiem maja br. uruchamia nowy magazyn. Obiekt położony jest na terenie Pomorskiego Centrum Logistycznego (PCL), w bezpośrednim sąsiedztwie terminala DCT Gdańsk SA.
Handel elektroniczny staje się coraz bardziej popularny wśród konsumentów. Zakupy w sieci eliminują konieczność pokonywania dużych odległości i irytującego szukania miejsca do zaparkowania pod sklepem. Przychody Amazon i podobnych firm z branży e-commerce od wielu lat stale rosną. W związku z tym, że wiele przedsiębiorstw zostało zmuszonych do zamknięcia działalności w wyniku ograniczeń nałożonych w celu zwalczania pandemii koronawirusa SARS-CoV-2, sektor ten odnotował kolejny znaczący wzrost.
Traktowanie przewoźników jako własne narzędzie lub przedłużenie kierownicy na dłuższą metę nie ma sensu. Partnerzy transportowi są tak samo ważni, jak klienci, dla których świadczone są zlecenia, ponieważ tylko umiejętnie zbudowana relacja oparta o zdrowe zasady i zaufanie bezpośrednio przełoży się na osiągane wyniki.
Zgodnie z zapisami tarczy antykryzysowej, pracodawcy mają możliwość obniżenia o 20% wymiaru zatrudnienia swoich pracowników i dzięki temu obniżyć proporcjonalnie wynagrodzenie w czasie pandemii. O ile same formalności zostały już szeroko omówione w mediach, to okazuje się, że przedsiębiorcom przyszło zmierzyć się z technicznymi problemami związanymi z rozliczeniem obniżenia w okresie kwiecień – czerwiec 2020.
Efektywne zarządzanie łańcuchem dostaw jest kluczowym elementem sukcesu dla wielu firm. W odpowiedzi na zwiększone wyzwania związane z globalizacją, złożonością procesów logistycznych oraz rosnącymi oczekiwaniami klientów, pojawia się coraz więcej innowacyjnych rozwiązań. Jednym z nich jest Logistyka 4PL, której rola i znaczenie w zarządzaniu łańcuchem dostaw stale rosną.
Hillebrand stawia na rozwój transportów płynnych towarów masowych o dużej gęstości. W tym roku Hillebrand przejął firmę Braid, czołowego gracza w logistyce towarów płynnych. Teraz wprowadza na rynek innowacyjne rozwiązanie dla tej grupy ładunków, które ma usprawnić przewozy masowe gęstych płynów – flexitank Pulse, wykorzystywany w dostawach morskich i drogowych.
W ostatnich dziesięcioleciach łatwy dostęp do dóbr i usług z całego świata zdecydowanie podniósł jakość życia ludności. Jednak w 2020 roku na mapie świata nadal istnieje wiele miejsc, z którymi wymiana towarów nie jest powszechna, przez co import i eksport do nich wymaga wyspecjalizowanej obsługi.
Pięćdziesiąt pojazdów ciężarowych Volvo FH I-Save dostarczyło Volvo Trucks firmie Pawtrans. Tym samym powróciło do wieloletniej współpracy z przewoźnikiem. To, co przekonało Pawtrans do nowych modeli to zdecydowanie niższe zużycie paliwa, niezawodność oraz komfort jazdy. Pozostała część kontraktu – dziesięć kolejnych pojazdów – trafi do firmy w przyszłym roku.
Grupa Żywiec oficjalnie rozpoczyna współpracę z OMEGA Pilzno w zakresie ekologicznego transportu. W pierwszym etapie polska firma transportowa będzie dystrybuowała piwo za pomocą czterech dedykowanych samochodów ciężarowych napędzanych skroplonym gazem ziemnym (LNG). Celem wspólnego projektu jest ograniczenie emisji gazów cieplarnianych oraz pyłów w dystrybucji piwa.
Wzrost zapotrzebowania na usługi kurierskie w związku z epidemią powoduje, że świadczące je firmy poszukują najkorzystniejszych sposobów na zwiększenie floty pojazdów użytkowych. Toyota wychodzi temu naprzeciw i wprowadza specjalną ofertę dla firm kurierskich na samochody dostawcze PROACE i PROACE CITY.