Przyszłość według Iveco na targach IAA 2018

Na stoisku w 100% wolnym od silników Diesla IVECO przedstawia dostępne już dziś rozwiązania w zakresie zrównoważonego i niskoemisyjnego transportu — czyli aktualną ofertę alternatywnych układów napędowych do zastosowań komercyjnych — a także długofalową wizję rozwijaną we współpracy z klientami, partnerami i producentami zabudów nadwozi.

2018-09-26 09:26:10

Ekspozycja IVECO liczy 18 pojazdów reprezentujących rozwiązania zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju — od elektrycznych autobusów miejskich po samochody ciężarowe do przewozów długodystansowych wyposażone w silniki zasilane LNG. Kompleksowa oferta, odpowiadająca specyfice różnych branż i zadań transportowych, obejmuje szereg nagradzanych pojazdów, takich jak „Van roku 2018” Daily Blue Power, „Zrównoważony autobus roku 2019” Crealis In-Motion-Charging uhonorowany europejską nagrodą za innowacyjność na Europejskiej Wystawie Mobilności, „Zrównoważony autobus roku 2018” Crossway LE NP, a także Stralis NP 460, który zyskał tytuł „Samochodu ciężarowego o niskiej emisji związków węgla roku 2018”.

Firma IVECO świętuje także 40‑lecie modelu Daily, upamiętniając historię jego sukcesu limitowaną edycją wyróżniającą się specjalnie zaprojekowaną stylistyką.   

Na 67. Targach Pojazdów Użytkowych IAA firma prezentuje pełną ofertę swoich pojazdów użytkowych z alternatywnym napędem na stoisku w 100% wolnym od silników Diesla, stanowiącym strefę niskiej emisji na terenie wystawy. IVECO jest również gospodarzem okrągłego stołu pod hasłem „The energy transition towards a sustainable future” („Transformacja energetyczna dla zrównoważonej przyszłości”) oraz warsztatów z udziałem ekspertów branżowych, klientów i partnerów technicznych, organizowanych w celu omówienia wspomnianej transformacji energetycznej i związanych z nią zagadnień.

Stoisko w 100% wolne od silników Diesla wyraża podejście firmy IVECO do zrównoważonego transportu, w ramach którego dobór technologii i źródła energii jest dopasowany do specyfiki zadania transportowego.

W sekcji miejskiego transportu publicznego firma prezentuje rozwiązania elektryczne: bezemisyjnego Daily Electric Minibus z rodziny zrównoważonych modeli Daily Blue Power uhonorowanej tytułem „Międzynarodowego vana roku 2018” — samochód oferujący idealne rozwiązanie na ostatnim odcinku transportu ludzi, czyli między przystankami w centrum miasta; w pełni elektryczny autobus miejski Heuliez Bus GX ELEC z najnowocześniejszą technologią akumulatorową; oraz najnowszą generację autobusu IVECO BUS Crealis In-Motion-Charging, który może pobierać energię z sieci trakcyjnej lub z pokładowych akumulatorów — pojazd ten zdobył tytuł „Zrównoważonego autobusu roku 2019” w kategorii autobusów miejskich oraz nagrodę za innowacyjność w energetyczno-ekologicznej kategorii Move Green na Europejskiej Wystawie Mobilności 2018 w Paryżu.

W sekcji miejskiego i podmiejskiego transportu towarów IVECO prezentuje różne wersje Daily Natural Power ze wspomnianej już rodziny Daily Blue Power.

Cztery z nich są wyposażone w niespotykaną w tej klasie pojazdów przekładnię Hi‑Matic. Daily Hi-Matic Natural Power to pierwszy w branży lekki pojazd użytkowy z 3‑litrowym silnikiem CNG i 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów.

W sekcji transportu miejskiego i regionalnego można zapoznać się z technologią CNG, która pozwala pogodzić wymagania w zakresie efektywnego transportu na dłuższych dystansach i specyfiki dostaw w centrach miast. IVECO prezentuje dwa pojazdy Eurocargo dla służb komunalnych. Obydwa egzemplarze są napędzane gazem CNG i już teraz, z rocznym wyprzedzeniem, spełniają wymagania normy emisji spalin EURO VI D. 

W transporcie długodystansowym IVECO stawia na technologię LNG. W tym segmencie firma IVECO jest pionierem dzięki modelowi Stralis NP — pierwszej na rynku ciężarówce napędzanej gazem ziemnym, zaprojektowanej specjalnie w celu pokonywania długich dystansów. Na szczególną uwagę zasługuje wersja Stralis NP 460, która w grudniu zeszłego roku została nagrodzona tytułem „Samochodu ciężarowego roku o niskiej emisji związków węgla” w Wielkiej Brytanii. IVECO prezentuje w tym obszarze ciągniki siodłowe, również w wersji Low Tractor, oraz pojazdy typu podwozie do zabudowy również z kabinami typu AD.

Kolejną nowością w tym sektorze jest zaprojektowany wspólnie z ważnym partnerem unikatowy 400‑konny Stralis X-Way Natural Power z elektryczną betonomieszarką CIFA, który również jest pozbawiony silnika Diesla i nie zużywa oleju napędowego. Samochód jest napędzany sprężonym biometanem, a hybrydowa betonomieszarka z funkcją ładowania akumulatora ze źródła zewnętrznego została opracowana przez firmę CIFA. 

Kolejne modele Stralis NP na stoisku to pierwszy samochód ciężarowy z silnikiem LNG o mocy 460 KM z systemem wymiennego nadwozia opracowanym przez firmy SDG/Spier na potrzeby wypożyczalni Fraikin, pierwszy ciągnik LNG 6x2 LNG o zasięgu 750 kilometrów, ciągnik LNG 4x2 LNG o zasięgu 1600 kilometrów oraz ciągnik niskopodwoziowy w wersji LNG o zasięgu 1150 kilometrów.

ZNAJDŹ NAS: