Prawdziwa historia rodziny Smuszkiewiczów to opowieść o tym, że konsekwentna i ciężka praca przynosi spektakularne efekty, a odważne, wielokanałowe i dynamiczne działania - także w strefie online - to przepis na sukces w branży motoryzacyjnej. Już drugie pokolenie rodziny z Gniezna prowadzi firmę zajmującą się sprzedażą ciągników siodłowych. Trzecia generacja powoli przygotowuje się do przejęcia sterów w przyszłości. Miłość do wielkogabarytowych samochodów sprawia, że wszyscy mocno angażują się w pracę. Swój przepis na sukces zdradzają w najnowszej kampanii “Prawdziwe Historie” OTOMOTO. Jest to pierwsza biznesowa odsłona tego kultowego cyklu.
Bohaterami poprzednich odcinków “Prawdziwych Historii” są autorzy pojedynczych ogłoszeń, właściciele wystawionych na sprzedaż samochodów. Cykl zapoczątkowała wyświetlona na Facebooku ponad 13 milionów razy świąteczna kampania z Wartburgiem, która zyskała 14 400 polubień i 1500 komentarzy na Facebooku i Instagramie oraz osiągnęła wynik 2,8 mln obejrzeń na Youtube. Kampania spotkała się z entuzjastycznym przyjęciem nie tylko widzów ale również branży marketingowej: została nagrodzona w wielu konkursach, m.in. Złote Spinacze, Kreatura i Golden Arrows. Kolejne odsłony “Prawdziwych Historii” były poświęcone równie wyjątkowym modelom samochodów: Maluchowi, Toyocie 4-Runner, DeLoreanowi i kultowemu Cadillacowi Eldorado. Z powodu ogromnego zainteresowania, jakie wywołała kampania, każdy z samochodów został sprzedany za kwotę znacznie przekraczającą cenę podaną w ogłoszeniu.
W połowie października wystartowała kolejna edycja “Prawdziwych Historii” z profesjonalnymi sprzedawcami aut ciężarowych w rolach głównych. Firma Smuszkiewiczów istnieje na rynku od lat 70., a jej dynamiczny rozwój napędza miłość właścicieli do szeroko pojętej motoryzacji i zwinne dostosowywanie się do realiów rynkowych oraz potrzeb klientów. Kluczowa okazała się dywersyfikacja kanałów sprzedaży i wejście z ofertą na wiodącą online’ową platformę motoryzacyjną.
OTOMOTO to wiodąca motoryzacyjna platforma ogłoszeniowa, na której liczba wystawień samochodów ciężarowych stale rośnie: w okresie styczeń - wrzesień 2023 zanotowano 41% wzrostu w stosunku do analogicznego okresu w roku 2022 w kategorii pojazdów nowych i 13% wzrostu wśród używanych. To miejsce spotkań sprzedających i kupujących, zarówno auta osobowe, jak i ciężarowe czy części.Serwis odwiedza miesięcznie średnio ponad 6 mln użytkowników. Dealerom platforma oferuje nieograniczony lokalizacją dostęp do bazy klientów z całej Polski oraz możliwość eksponowania swoich produktów w profesjonalny i atrakcyjny sposób.
Naszych partnerów biznesowych wspieramy wielokanałowo. Szereg narzędzi, które im oferujemy, służy temu, by efektywnie wspierać ich relacje z klientami i pozwalać im skutecznie rozwijać strategie sprzedaży pojazdów różnych kategorii oraz części. Oprócz działań podnoszących ich widoczność na platformie, które docenia choćby Hania Smuszkiewicz, bohaterka “Prawdziwych Historii”, oferujemy możliwości prezentacji całej oferty oraz zespołu na Stronie Dealera Pro. To z pewnością wzmacnia ich atrakcyjność i wiarygodność w oczach zainteresowanych zakupem i pozwala zdobywać zaufanie.
Nasze wsparcie obejmuje także analizę danych z platformy, którymi dzielimy się z naszymi partnerami. Wiedza o zachowaniach potencjalnych kupujących pomaga im jeszcze lepiej dopasować ofertę do zainteresowanych zakupem użytkowników OTOMOTO. Ponadto udostępniamy klientom opcję przeglądania najnowszych ogłoszeń publikowanych na platformie, by dać im możliwość stałej rozbudowy bazy pojazdów. I co najważniejsze, zapewniamy im kanał sprzedaży, który miesięcznie odwiedza średnio ponad 6 milionów użytkowników! - mówi Tomasz Sułkowski, Head of Sales OTOMOTO
Mocna obecność w digitalowych kanałach sprzedaży jest to szczególnie ważna w czasach popandemicznych, kiedy większość ścieżki zakupowej przeniosła się do online’u i klienci oswoili się z zakupami przez internet. Decydując się na zakup samochodu, niemal całą wiedzę o nim zdobywają właśnie przeglądając ogłoszenia w sieci i materiały związane z jego użytkowaniem. Rozmowa ze sprzedawcą pozwala zweryfikować informacje, które pozyskali wcześniej. Obecność z ofertą na wiodącym portalu motoryzacyjnym może być kolejnym krokiem do dynamicznego rozwoju firmy, jak miało to miejsce w przypadku firmy rodziny Smuszkiewiczów.