InstaFreight pozostaje stroną umowy, a dzięki swojemu technologicznemu doświadczeniu umożliwia przedsiębiorstwom uzyskanie operatywnej i finansowej efektywności w całym łańcuchu transportowym, jak również znaczną poprawę wydajności. Ponadto, koszty bezpośrednie i pośrednie mogą zostać zredukowane nawet o 25%. Aktywne zarządzanie transportem odbywa się w sposób neutralny z zastosowaniem otwartych stawek księgowych.
W tej nowej usłudze Transport Management, dedykowany zespół berlińskiej firmy administruje i optymalizuje cały proces transportowy klienta. Efektywne zarządzanie transportem drogowym klienta odbywa się w ramach samodzielnie opracowanej platformy firmy InstaFreight (Transport Management Platform). Klienci mogą korzystać z tej usługi wraz ze swoimi obecnymi transportowymi partnerami, dla których InstaFreight przeprowadzi specjalne szkolenie, jak również uzyskają dostęp do bazy ponad 25.000 ich dotychczasowych przewoźników.
- Kiedy wielcy spedytorzy zwrócili się do nas z prośbą o dalszą optymalizację ich sieci transportowej i kosztów, rozszerzyliśmy nasze istniejące rozwiązania techniczne i połączyliśmy je z aktywnym zarządzaniem transportami, co zaowocowało usługą Transport Managementu - mówi Maximilian Schaefer, współzałożyciel i dyrektor zarządzający w InstaFreight.
- Połączenie wewnętrznie opracowanego systemu TMS z zespołem ekspertów, który aktywnie zarządza i optymalizuje transporty, jest unikalne w Europie i stanowi rewolucję w branży logistycznej - dodaje.
Nowa propozycja produktowa oferuje również szereg usług cyfrowych. Etapy procesu, które wcześniej były wykonywane ręcznie, są zautomatyzowane i ustandaryzowane, co buduje podstawę dla przejrzystości i pośrednich oszczędności kosztów. Obejmują one m.in. udzielanie zamówień i wystawianie faktur/audytów frachtowych, a także przetwarzanie ważnych operacyjnych i finansowych kluczowych wskaźników efektywności (KPI). Wszystkie informacje dotyczące transportu, takie jak szacowany czas przybycia, są przetwarzane w Wieży Kontroli Transportu, dzięki czemu klient może w ciągu kilku sekund uzyskać wgląd w aktualne transporty. Zarządzanie wyjątkami w celu szybkiego rozwiązywania pojawiających się wyzwań w łańcuchu dostaw uzupełnia usługi nowego filaru Transport Management.
- Tworzymy nie tylko większą widoczność i pośrednie oszczędności kosztów poprzez procesy cyfrowe, ale pozwalamy zaoszczędzić na bezpośrednich kosztach transportu. Jako neutralna strona omijamy pośrednika, który pobiera dużą marżę. Zamiast tego zarządzamy wieloma małymi i średnimi przewoźnikami w imieniu naszego klienta. Bardzo szybko można zaoszczędzić do 25% bezpośrednich i pośrednich kosztów transportu - stwierdza Philipp Ortwein, współzałożyciel i dyrektor zarządzający, który wraz z Maximilianem Schaeferem tworzy zarząd InstaFreight.
Wraz z kilkoma dużymi firmami, w tym z załadowcą z niemieckiej giełdy DAX30, InstaFreight z powodzeniem wdrożyło nową usługę w zeszłym roku. Teraz nowa usługa jest dostępna dla wszystkich zainteresowanych załadowców niezależnie od ich branży, aby zarządzać ich różnymi potrzebami transportowymi. Wdrożenie odbywa się w kilka dni, dzięki czemu od samego początku wszystkie transporty zarządzane są przez InstaFreight, a procesy są stale ulepszane za pomocą zebranych danych. Unika się długich i kosztownych faz analizy lub wysokich kosztów wdrożenia dla klienta. Dalsze informacje można uzyskać pod adresem info@instafreight.com - również na temat ewentualnej fazy pilotażowej.
- Zdobywamy klientów oferując im proste rozwiązania do złożonych problemów - podkreśla Ortwein. - Jako usługodawca w zakresie usług spedycyjnych, a obecnie również jako zarządzający procesami transportowymi, wprowadzamy logistykę w cyfrową erę. W oparciu o te dwa filary budujemy nasz stały wzrost, naszym celem jest natomiast pozycja wiodącego usługodawcy w dziedzinie logistyki transportu drogowego na terenie Europy - zaznacza.
Źródło: Informacja prasowa