Magazyn Transport i Spedycja
Pobierz darmowe poradniki
  • Rynek Używanych Ciągników Siodłowych
    Format: pdf -
    Pobierz plik
  • Mapa producentów i dystrybutorów naczep i zabudów
    Format: pdf - 3,84 MB
    Pobierz plik
  • [Dodatek] Monitoring pojazdów GPS
    Format: pdf - 1,84 MB
    Pobierz plik
Pokaż więcej raportów


Bezpłatne porady prawne
dla użytkowników portalu

Imię i nazwisko
Adres e-mail
Nazwa firmy
Stanowisko
Treść pytania:
Trans&Log 2017

Transport i Spedycja 3/2017

Transport i Spedycja 3/2017

Być gotowym na zmianę

       Utrzymuje się trend wzrostu zadłużenia firm transportowych – wynika z Ogólnopolskiego Raportu Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej SA. W ciągu 15 miesięcy łączny dług wzrósł z 487 do 664 mln zł. Mocnym graczom wiedzie się jeszcze lepiej, a małym jeszcze gorzej. Po wielu latach prowadzenia rodzinnego biznesu firmy transportowe stoją przed dylematem: przekazać firmę dzieciom (które nie tak rzadko wcale się do tego nie palą), połączyć z inną lub innymi firmami o tej samej skali biznesu czy sprzedać się większemu. Zwrócił uwagę na ten problem prof. Andrzej Blikle, gość specjalny konferencji Trans&Log, która 31 maja odbyła się w Hotelu Mazurkas w Ożarowie Mazowieckim. W Polsce nie ma tradycji wielopokoleniowego biznesu, dlatego brakuje w rodzinnych firmach dobrych wzorców przeprowadzania sukcesji. Firmy motają się więc między starym i nowym szefem, a że bombardowane są dodatkowo kolejnymi obciążeniami europejskiego sojuszu drogowego, ustępują miejsca tym, którym nie są straszne przepisy o płacy minimalnej ze względu na skalę działalności. Kto wygra tę nierówną walkę? Tylko ci, którzy podejmą ryzyko długoterminowej strategii przeprowadzenia firmy przez zmianę. Strategii, której nie można mylić z bieżącą reakcją na to, co przynosi rzeczywistość biznesowa – przestrzegał profesor w trakcie Trans&Log. Przestrzegam też ja – nie po raz pierwszy zresztą…
       Bardzo dziękujemy wszystkim uczestnikom, prelegentem oraz partnerom zorganizowanej przez naszą redakcję konferencji Trans&Log za aktywny udział, wszystkie pozytywne opinie oraz konstruktywne uwagi. Dzięki nim możemy jeszcze lepiej zrozumieć potrzeby branży TSL. Była to już trzecia edycja tego wydarzenia i obiecujemy, że nie ostatnia!

Anna Frąckowiak

redaktor naczelna

Zachęcamy do lektury:

  • Czy branży transportowej grozi efekt domina?
  • Karty paliwowe pozwalają na coraz więcej
  • Umowa paliwowa szyta na miarę
  • Kierowcy zawodowi z Ukrainy. Zagrożenie czy możliwość dla branży transportowej?
  • Czekają nas duże zmiany
  • 25 lat fabryki naczep Fliegl
  • Jak najlepiej uzyskać odszkodowanie za zmowę cenową?
  • Jak zorganizować transport w temperaturze kontrolowanej?
  • Pakiet drogowy, czyli zmiany Komisji Europejskiej w transporcie
  • Kary za odbiór odpoczynku w kabinie. Ile wynoszą, kogo obciążają i czy można ich uniknąć?
  • Bez jakich narzędzi nie mogą istnieć współczesne firmy transportowe?
  • Bezpieczeństwo zintegrowane w naczepie
  • Przewoźnicy oczekują uniwersalnych naczep pod kontenery
  • Jak smarujesz, tak jedziesz
  • Narodowe Forum Przewoźników i Menedżerów Transportu już za nami – relacja z III Konferencji Trans&Log
  • Jak weryfikować kontrahenta na giełdzie transportowej?
  • Kiedy giełda przestaje być giełdą, czyli dokąd zmierzają współczesne giełdy transportowe?

ZAMÓW PRENUMERATĘ!

Partnerzy 
strategiczni:
Partnerzy
merytoryczni:
2015 @ FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o.
Zdjęcia udostępnia fotolia.pl