Magazyn Transport i Spedycja
Pobierz darmowe poradniki
  • Rynek Używanych Ciągników Siodłowych
    Format: pdf -
    Pobierz plik
  • Mapa producentów i dystrybutorów naczep i zabudów
    Format: pdf - 3,84 MB
    Pobierz plik
  • [Dodatek] Monitoring pojazdów GPS
    Format: pdf - 1,84 MB
    Pobierz plik
Pokaż więcej raportów


Bezpłatne porady prawne
dla użytkowników portalu

Imię i nazwisko
Adres e-mail
Nazwa firmy
Stanowisko
Treść pytania:
Trans&Log 2017

Transport i Spedycja 6/2016

Transport i Spedycja 6/2016

Dla Was i dzięki Wam!

Zaledwie jedna na 4–5 firm transportowych jest w dobrej bądź bardzo dobrej kondycji finansowej, a zdecydowana większość w bardzo kiepskim stanie. Rekordziści zmagają się z zaległościami liczonymi w milionach złotych, a średnia nieuregulowana kwota wynosi prawie 25 tys. zł, przy 18 tys. średniego długu z wszystkich przedsiębiorstw. Tyle pokazują cyfry zawarte w najnowszych raportach wywiadowni gospodarczych i mam wrażenie, że wcale nie oddają nastroju, który panuje w branży. Jedni z ulgą przyjmują fakt, że rynek mocno rozprawia się z firmami opartymi na minimalnej marży. Drudzy – ci mniejsi - organizują się (np. w klastry transportowe), dzięki którym mają nadal szansę działać na trudnym rynku niemieckim czy francuskim. A trzeci zasilają szeregi niewypłacalnych dłużników, którzy niestety psują reputację całej branży.
Taka weryfikacja firm transportowych dzieje się cykliczne od wielu lat. Od 10 lat przygląda im się redakcja „Transportu i Spedycji”, która zawsze na bieżąco analizuje wszystkie problemy branży TSL. Obserwowaliśmy, jak kilka lat po wstąpieniu do UE firmy transportowe osiągały spektakularne sukcesy na arenie międzynarodowej, ale widzieliśmy też biznesy, które wykruszały nieprzemyślane inwestycje. Szczególnie po trudnym roku 2008, które wiele firm przeżyło z ogromną zadyszką, odrabianą dopiero tu i teraz.
Mimo wszystko jestem zdania, że zdrowym firmom transportowym żadne przepisy o płacy minimalnej, wyroki w sprawie ryczałtów czy problem z brakiem kierowców nie są straszne. I właśnie takiej perspektywy Państwu życzę z okazji naszego jubileuszu 10-lecia na rynku wydawniczym. Dziękuję za te 10 wspólnych lat wszystkim czytelnikom, uczestnikom organizowanych przez nas wydarzeń i partnerom. Jesteśmy dzięki Wam i dla Was!

Anna Frąckowiak

redaktor naczelna

 

Zachęcamy do lektury:

  • Jubileusz – 10 lat „Transportu i Spedycji”
  • Złote czasy telematyki jeszcze przed nami
  • Wsparcie informatyczne od emitenta kart
  • Najpoważniejsze błędy podczas wdrażania systemu IT w firmie transportowej
  • Kontenerowa szansa. Dlaczego budzi tyle kontrowersji?
  • Kierowca zawodowy – fach z przyszłością?
  • 6 kluczowych zasad współpracy z giełdą transportową
  • Czy bez „suszarek“ rzeczywiście jest bezpieczniej?
  • Wbudowane czy opcjonalne? Jakie systemy zabezpieczeń przewożonego towaru wybrać?
  • Wyrok Trybunału Konstytucyjnego. Wypłaty „ryczałtu noclegowego” niezgodne z konstytucją
  • Przekształcamy jednoosobową działalność w spółkę z o.o. Nowe przepisy ustawy
  • Formularz KRS-WH – jak poprawnie wypełnić
  • Jak wdrożyć plan naprawczy, kiedy firma ma problem z reputacją?
  • Jazda z tempomatem
  • Ciężarowe zasilane LNG
  • Przewozy ponadnormatywne. Co nowego u producentów?
  • Mapa producentów i dystrybutorów naczep i zabudów
  • Transport maszyn i materiałów budowlanych
  • Na sztywno, z przegubem?
  • Sposób na sypkie
  • Trans Poland 2016 – z producentami, dystrybutorami i retailem

ZAMÓW PRENUMERATĘ

Partnerzy 
strategiczni:
Partnerzy
merytoryczni:
2015 @ FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o.
Zdjęcia udostępnia fotolia.pl