Magazyn Transport i Spedycja
Pobierz darmowe poradniki
  • Rynek Używanych Ciągników Siodłowych
    Format: pdf -
    Pobierz plik
  • Mapa producentów i dystrybutorów naczep i zabudów
    Format: pdf - 3,84 MB
    Pobierz plik
  • [Dodatek] Monitoring pojazdów GPS
    Format: pdf - 1,84 MB
    Pobierz plik
Pokaż więcej raportów


Bezpłatne porady prawne
dla użytkowników portalu

Imię i nazwisko
Adres e-mail
Nazwa firmy
Stanowisko
Treść pytania:
Trans&Log 2017

Transport i Spedycja 5/2016

Transport i Spedycja 5/2016

Mocne i słaby strony kontrahenta

Wprawdzie tam, gdzie jest biznes, musi być też ryzyko, ale to, jak wielki ma ono wpływ na sukces prowadzonej działalności, zależy w dużej mierze od tego, na ile świadomie ryzykiem się zarządza. Nietrudno wyobrazić sobie sytuację, w której pracownicy dokładnie wiedzą o konkretnych zagrożeniach, które czyhają za zakrętem, ale z różnych powodów nie chcą o nich mówić... Może ze strachu, że obnażą swoją niekompetencję, może z wygody, a może z powodu faktu, że nie identyfikują się z firmą na tyle, żeby informowanie o zagrożeniach leżało w ich interesie. Brzmi znajomo?

Jak pokazują badania, większość ryzyk biznesowych jest menedżerom dobrze znana, a sukces tkwi jedynie w zabezpieczeniu się na wypadek ich wystąpienia. W efekcie rynek usług finansowych pełen jest produktów skrojonych dokładnie na potrzeby konkretnych branż, co nie oznacza wcale, że bezpieczeństwo można tylko i wyłącznie kupić. Część zabezpieczeń wiąże się wprost z kulturą prowadzenia biznesu, co nie kosztuje, a zakłada jedynie taką organizację procesów, w której ryzyka się bardzo dobrze zna i jest się na nie gotowym. To tak jak z najgorszym wrogiem. Trzeba wiedzieć, kto nim jest oraz jakie są jego mocne i słabe strony. Bez tej wiedzy nietrudno o kłopoty!

W tym wydaniu „Transportu i Spedycji” ryzyko prowadzenia firmy transportowo-spedycyjnej jest tematem numeru. Prezentujemy perspektywę, z jakiej trzeba na ryzyko spoglądać, i pokazujemy, jak można sobie z nimi radzić, zabezpieczając się usługami i produktami dostępnymi na rynku. Bo do tego, że na branżę TSL czyha mnóstwo zagrożeń, nie trzeba chyba nikogo przekonywać.

To wydanie to także obszerna fotorelacja z wystawy IAA, która w tym roku gościła w Hanowerze po raz 66. Podzieliliśmy ją na przegląd nowinek w ciężarówkach oraz produktach okołopojazdowych. Na ile są to prawdziwe nowości, a na ile drobnostki, które wyniesiono do roli nowości na potrzeby wystawy?

Zachęcam do lektury

O czym przeczytasz w 5 wydaniu Transportu i Spedycji w 2016 roku?

  • Jak poprawnie zidentyfikować ryzyka w firmie transportowej?
  • 6 najskuteczniejszych narzędzi finansowania ryzyk transportowych
  • Czy certyfikat może być antidotum na ryzyko?
  • Nowinki w pojazdach – co producenci pokazali na IAA
  • Okołopojazdowe premiery z Hanoweru
  • Jak sprawnie zarządzać całym parkiem opon? – rozmowa z Grzegorzem Jeziakiem, menedżerem sprzedaży opon ciężarowych Continental Opony Polska Sp. z o.o.
  • Co z tą Rosją?
  • Calais, czyli dżungla na drodze
  • Skąd tyle emocji wokół jazdy „na suwak”
  • Parlament Europejski wzywa do zwalczania dumpingu socjalnego
  • Dlaczego płaca minimalna nie stanowi już dla Polaków żadnego zagrożenia?
  • Cała prawda o cyfrowym monitoringu
  • Piec w ciężarówce, czyli wszystko, co musisz wiedzieć o ogrzewaniu postojowym
  • 10 najbardziej praktycznych powodów, dla których warto zainwestować w oprogramowanie do zarządzania flotą
  • Mercedes Conecto. Autobus miejski w wersji ekonomicznej
  • Podłoga z funkcją ruszania
  • Ciągniki z drugiej ręki nadal wiodą prym
  • Karty paliwowe. Znajdziesz je wszędzie...

ZAMÓW PRENUMERATĘ

Partnerzy 
strategiczni:
Partnerzy
merytoryczni:
2015 @ FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o.
Zdjęcia udostępnia fotolia.pl