Magazyn Transport i Spedycja
Pobierz darmowe poradniki
  • Rynek Używanych Ciągników Siodłowych
    Format: pdf -
    Pobierz plik
  • Mapa producentów i dystrybutorów naczep i zabudów
    Format: pdf - 3,84 MB
    Pobierz plik
  • [Dodatek] Monitoring pojazdów GPS
    Format: pdf - 1,84 MB
    Pobierz plik
Pokaż więcej raportów


Bezpłatne porady prawne
dla użytkowników portalu

Imię i nazwisko
Adres e-mail
Nazwa firmy
Stanowisko
Treść pytania:
Trans&Log 2017

Transport i Spedycja 3/2016

Transport i Spedycja 3/2016

Upiorne dno, w którym tonie unijna idea swobodnej wymiany gospodarczej

„Dajcie mi człowieka, a paragraf się znajdzie” mawiało się w czasach PRL-u, próbując oddać bezbronność wobec niesprawiedliwości. Zaskakujące, jak trafne jest to powiedzenie i dzisiaj – w biznesowej wersji i innej epoce – kiedy kolejny europejski kraj próbuje „wykurzyć” polskich przewoźników ze swoich dróg. Ostatnie tygodnie pokazały tym, którzy mieli jeszcze jakiekolwiek wątpliwości, że w płacy minimalnej w Europie wcale nie chodzi o równą płacę w różnych warunkach na tym stanowisku. Ogrom niedomówień, z którymi zmierzą się już za kilka dni międzynarodowi przewoźnicy we Francji (oddajemy to wydanie „Transportu i Spedycji” w pierwszym dniu astronomicznego lata), ma swoje drugie, upiorne dno, w którym tonie cała unijna idea swobodnej wymiany gospodarczej. Przekonuje o tym Maciej Wroński, przewodniczy organizacji pracodawców Transport i Logistyka Polska, którego pytam w wywiadzie, co radziłby firmom, które 1 lipca będą musiały wysłać pracowników do Francji. „Małym firmom niestety radziłbym powstrzymanie się od tego i ewentualne łączenie się z innymi po to, aby wspólnie wynająć przedstawiciela na terytorium. (…) Dużym z kolei radziłbym mimo wszystko spróbować i przygotować się do francuskich wymagań (…)” . Czy strona Polska ma jeszcze coś do powiedzenia? Jak głośno krzyczy i czy może liczyć na czyjeś wsparcie? Zapraszam do wywiadu z Maciejem Wrońskim pt. „Wcale nie chodzi o to, żebyśmy spełnili wymagania Loi Macron” (str. 28-30). To, co z kolei wiadomo na temat minimalnego wynagrodzenia we Francji, szczegółowo analizują prawnicy z Kancelarii Prawnej Viggen („Co wiemy na kilkanaście dni przed wejściem Loi Macron?” – str. 31-33). W tekście znajdziecie też link do wzorów niezbędnych dokumentów, które można pobrać ze strony internetowej Ministerstwa Środowiska, Energii i Gospodarki Morskiej Republiki Francuskiej.

Nie jest jednak tak, że PRL-owe powiedzenie zdominowało to wydanie „Transportu i Spedycji”. W ostatnim numerze pisaliśmy, że relacje w biznesie są jak mięśnie – niezbędne do ruchu. W tym wydaniu przekonasz się, że wskaźniki (KPI) są jak szkielet, niezbędne, by wszystko miało odpowiedni kształt. Trzeba tylko pamiętać o kilku istotnych kwestiach z nimi związanych. Analizuje je Krzysztof Bobiński w artykule pt. „Kluczowe wskaźniki jako szkielet biznesu. Firmy transportowo-spedycyjne w oczach klienta – cz. 2” (str. 22-24). Zapraszam też do specjalnego raportu nt. transportu intermodalnego. Dlaczego firmy transportowe, które mogą liczyć na ulgi, biorąc w nim udział, milczą na jego temat – pytają autorzy tekstów, które znajdziecie w tym dziale (str. 13-17). Dlaczego milczycie?

ZAMÓW PRENUMERATĘ

O czym przeczytasz w 3 wydaniu Transportu i Spedycji w 2016 roku?

  • Giełdy transportowe na fali. Od prostych portali do rozbudowanych systemów integrujących
  • Otwarcie o intermodalu. Głos w dyskusji o transporcie intermodalnym w Polsce
  • Intermodal nie potrzebuje jałmużny
  • Komplementarne kierunki przewozów w transporcie międzynarodowym
  • Kluczowe wskaźniki jako szkielet biznesu. Firmy transportowo-spedycyjne w oczach klienta (cz. 2)
  • Kierowcy wciąż poszukiwani. Ogólnopolska akcja społeczna Profesjonalni Kierowcy
  • Wcale nie chodzi o to, żebyśmy spełnili wymagania Loi Macron. Rozmowa z Maciejem Wrońskim, przewodniczącym organizacji pracodawców Transport i Logistyka Polska
  • Co wiemy na kilka dni przed wejściem w życie Loi Macron? Minimalne wynagrodzenie we Francji
  • Dokumentacja cen transakcyjnych w firmach rodzinnych i podmiotach powiązanych
  • viaTOLL w parze z EETS. Czy ułatwi życie przewoźnikom?
  • Nie lekarze, a badają. Centra badawczo-rozwojowe producentów
  • Drogowe science fiction. Ciężarówki, które prowadzą się same
  • Transport wspomagany. TMS-y w całym łańcuchu dostaw
  • Kto zarabia na Euro 6? Korzyści z eksploatacji pojazdu z najwyższą normą emisji spalin
  • Urodzaj na rynku opon. Nowości wśród opon do pojazdów dystrybucyjnych
  • Branża transportowa i leasing. Dodatnie sprzężenie zwrotne
  • BP wprowadza rewolucję paliwową – dla każdego!
  • Ciężarowe termosy. Jak producenci „odchudzają” naczepy termoizolacyjne
  • Bauma 2016. Rekordowo i… optymistycznie
  • Stacja to dziś o wiele więcej niż paliwa. Relacja z targów STACJA PALIW 2016

 

 

 

Partnerzy 
strategiczni:
Partnerzy
merytoryczni:
2015 @ FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o.
Zdjęcia udostępnia fotolia.pl