Transport i Spedycja 2/2019

W najnowszym, majowo-lipcowym wydaniu magazynu Transport i Spedycja, przygotowaliśmy dla Was solidną porcję artykułów, m.in.:

2019-07-05 09:13:31
  • Producenci pojazdów coraz silniej wpisują się w trendy panujące na rynku motoryzacyjnym. Oferują swoim klientom samochody bezpieczne, ekologiczne, a często także inteligentne i wyręczające kierowców w wielu czynnościach. Pokazujemy nowości rynkowe oraz zapowiedzi produktowe, które zwiastują prawdziwą rewolucję w branży transportowej i logistycznej.
  • Sieć supermarketów POLOmarket sfinalizowała zakup 10 naczep chłodniczych za blisko 3 mln zł. Zastosowano w nich najnowsze rozwiązania zapewniające świeżość produktów dostarczanych do placówek handlowych. Publikujemy wywiad poświęcony strategii dostaw produktów ultraświeżych, inwestowaniu w nowe rozwiązania i technologie w obszarze logistyki oraz transportu.
  • Właściwe prowadzenie ewidencji czasu pracy kierowcy sprawia problemy nawet osobom z wieloletnim doświadczeniem w logistyce. Wielu kłopotów przysparza prawidłowe rozumienie pojęcia „doba pracownicza”, a także zmiana czasu z zimowego na letni i odwrotnie. Podpowiadamy, jak się z tym uporać.
  • Od 2019 roku zmieniły się przepisy ustaw podatkowych dotyczące zaliczania wydatków związanych z użytkowaniem samochodów osobowych m.in. na podstawie umów leasingu w koszty uzyskania przychodu. Jaką część opłat leasingowych można wliczyć w koszty uzyskania przychodów? czy można stosować wyższy limit dla samochodów elektrycznych? Tłumaczymy nowe zasady.
  • Naruszenie praw własności intelektualnej w transporcie transgranicznym do Niemiec rodzi problemy z niemieckim urzędem celnym podczas odprawy. Konsekwencje transportu tzw. podróbek mogą być dotkliwe dla przewoźnika. Wyjaśniamy, jak zareagować w przypadku kontroli i ewentualnego postawienia zarzutu naruszenia prawa własności intelektualnej, aby uniknąć odpowiedzialności, kosztów oraz dodatkowych roszczeń.
  • Komisja Europejska potwierdziła, że nie ma obowiązku dokumentowania odbioru 45-godzinnego odpoczynku poza kabiną pojazdu. Tymczasem zdarzały się przypadki nakładania kar na firmy transportowe za brak takich dowodów. Wyjaśniamy, czy można ubiegać się o zwrot zapłaconych kar?
  • Władze wielu metropolii już zapowiedziały wprowadzenie znacznych ograniczeń ruchu pojazdów, szczególnie w centrach. W Polsce próby ustanowienia strefy czystego transportu w Krakowie zakończyły się fiaskiem. Odpowiadamy na pytanie, czy ograniczenie ruchu pojazdów spalinowych w największych polskich miastach jest możliwe?
  • Producenci ciężarówek prześcigają się w pomysłach, które mają uczynić pracę kierowców przyjemniejszą i łatwiejszą. Komfort eksploatacji samochodu jest też w stanie wesprzeć konkurencyjność, szczególnie w przewozach długodystansowych, stanowiących przecież ponad połowę całej branży transportowej. Prezentujemy najnowsze rozwiązania zapewniające komfort pracy kierowcy.

A także wiele innych, inspirujących artykułów. Zachęcamy do lektury!

ZNAJDŹ NAS: