Magazyn Transport i Spedycja
Pobierz darmowe poradniki
  • Rynek Używanych Ciągników Siodłowych
    Format: pdf -
    Pobierz plik
  • Mapa producentów i dystrybutorów naczep i zabudów
    Format: pdf - 3,84 MB
    Pobierz plik
  • [Dodatek] Monitoring pojazdów GPS
    Format: pdf - 1,84 MB
    Pobierz plik
Pokaż więcej raportów


Bezpłatne porady prawne
dla użytkowników portalu

Imię i nazwisko
Adres e-mail
Nazwa firmy
Stanowisko
Treść pytania:
Trans&Log 2017

Transport i Spedycja 2/2016

Transport i Spedycja 2/2016

Za tę samą pracę w tym samym miejscu ta sama płaca

Nie cichną echa MiLoG-u, a już na ustach branży Loi Macron – brzmiący jeszcze bardziej obco i trudniejszy do wymówienia. W efekcie płaca minimalna nadal odmieniana jest w branży przez wszystkie możliwe przypadki. Także dzięki opinii Komisji Europejskiej, która wypowiedziała się jasno, że za tę samą pracę w tym samym miejscu należy się ta sama płaca. Topór zawisł więc nisko, ale jest jeszcze nadzieja na odwołanie egzekucji – czas na reakcję, której zabrakło w starciu z MiLoG-iem.

To, jak branża wyjdzie z Loi Macron, pokaże wiele. Po pierwsze czy transportowcy uczą się na błędach i tym razem zintegrują się na tyle, żeby wymusić na polskim rządzie reakcję – bo jeszcze jest na nią czas. Po drugie na ile poważnie polski rząd potraktuje branżę, która ma tak istotny udział w polskim PKB. Po trzecie skuteczność polskiego rządu na arenie międzynarodowej.

Co istotne, dwa ostatnie nie zadzieją się bez pierwszego, co oznacza ni mniej, ni więcej, tylko tyle, że trzeba brać sprawy w swoje ręce i działać. Pospolite ruszenie – właśnie tak określiłabym atmosferę, która towarzyszy francuskim przepisom, które mają zacząć obowiązywać w drugiej połowie roku. Jeszcze nie wszystko stracone, działamy, proszę poczekać z komentarzami kilka tygodni… – słyszałam wielokrotnie, przygotowując to wydanie i prosząc branżę o opinie nt. Loi Macron.

Oddajemy więc to wydanie „Transportu i Spedycji” do druku pełna nadziei, że głos branży TSL będzie w najbliższych tygodniach

wyraźny, donośny i skuteczny.

 

O czym przeczytasz w 2 wydaniu Transportu i Spedycji w 2016 roku?

  • Kierowca pilnie poszukiwany    
  • Polscy kierowcy wolą zagranicznego pracodawcę    
  •  „Okresówki” lekko odmienione od 1 kwietnia    
  • Bezobsługowe konwoje antidotum na braki kierowców?    
  • Relacje jako mięśnie biznesu. Firmy transportowo-spedycyjne w oczach klienta (cz. 1)    
  • Komplementarne kierunki przewozów lekiem na puste przebiegi    
  • Wszystko, co musisz wiedzieć o VAT 0%    
  • Warto zwrócić się o zawieszenie postępowania w sprawie wypłaty zaległych ryczałtów
  • Spór o ryczałt. Jak mediować z pracownikiem bez udziału sądu
  • Głos Komisji Europejskiej w sprawie płacy minimalnej    
  • Z jaką polisą OCP możesz spać spokojnie    
  • Wielki Brat patrzy. Monitorowanie parametrów technicznych aut    
  • Transportowe „oszustwa na wnuczka” – 5 konkretnych wskazówek, które zabezpieczą Twoją firmę
  • Transport mieszany systemowo. Zarządzanie flotą własną i zewnętrzną
  • Jak dobrze postawić na oświetlenie LED?    
  • Plastikowe oktany    
  • Dobry olej, czyli jaki    
  • W walce o większą pojemność cystern
  • Przegląd naczep niskopodłogowych rekomendowanych przez producentów do transportu maszyn
  • Czas hybryd i nie tylko    
  • Subiektywny przegląd nowości wśród pojazdów użytkowych    
  • Jak prawidłowo zabezpieczyć towar?

 

 

 

Partnerzy 
strategiczni:
Partnerzy
merytoryczni:
2015 @ FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o.
Zdjęcia udostępnia fotolia.pl