Magazyn Transport i Spedycja
Pobierz darmowe poradniki
  • Rynek Używanych Ciągników Siodłowych
    Format: pdf -
    Pobierz plik
  • Mapa producentów i dystrybutorów naczep i zabudów
    Format: pdf - 3,84 MB
    Pobierz plik
  • [Dodatek] Monitoring pojazdów GPS
    Format: pdf - 1,84 MB
    Pobierz plik
Pokaż więcej raportów


Bezpłatne porady prawne
dla użytkowników portalu

Imię i nazwisko
Adres e-mail
Nazwa firmy
Stanowisko
Treść pytania:
Trans&Log 2017

Transport i Spedycja 1/2016

Transport i Spedycja 1/2016

Ile kosztuje branżę TSL każda minuta wyczekiwania na wieści ze strony młota i kowadła, między którymi lawirują polscy przewoźnicy na arenie międzynarodowej? Gdyby szacować na podstawie analiz kancelarii prawnych, które mocno zaangażowały się we wsparcie branży, to wiele…
Jeśli jednak posłuchamy opinii samych przewoźników, których zaprosiliśmy do rozmów w tym wydaniu, na obraz branży pada nieco więcej jaśniejszego światła. Negacja miesza się wprawdzie z ubolewaniem, że brakuje jednego wspólnego frontu w walce o własne interesy, i strachem zamkniętym w wymownym „co jeszcze?”, ale zawsze na końcu pojawia się optymistyczne przekonanie, że „Polak potrafi”, a niszę, którą wypełnili polscy przewoźnicy na międzynarodowym rynku, trudno zastąpić (więcej na ten temat przeczytacie Państwo w rozmowie z Leszkiem Ludą, prezesem Polskiej Unii Transportu – str. 13-15). I w sumie liczba niedopowiedzeń i niedomówień, z którymi ma do czynienia branża, potwierdza tę opinię. Ale czy niedomówienia są w stanie sprowadzić polskich przewoźników na kolana? Odpowiedzi na to pytanie szukajcie Państwo w rozmowie z Rafałem Nawrockim, prezesem PKS Gdańsk-Oliwa, który jest obecny w branży od ponad 20 lat (str. 28-30).
Ale problemy na arenie międzynarodowej to nie jedyny temat, który analizujemy w tym numerze. Równie głośno mówi się wśród przewoźników o problemie z kierowcami. Nie tylko tym wynikającym z zaległych roszczeń za noclegi w kabinie, ale przede wszystkim tym, że kierowców brakuje. Firmy mają różne strategie radzenia sobie z tym problemem i ogromne znaczenie mają tu specjalne systemy motywacyjne. Prześwietla je specjalnie dla czytelników „Transportu i Spedycji” Marceli Kwaśniewski (str. 25-27). Piotr Benedyk daje z kolei menedżerom konkretne wskazówki dotyczące współpracy z różnymi typami kierowców. Co ich motywuje, co zniechęca i jaki typ aktywności preferują? Zapraszam do artykułu Cztery typy kierowców – jak z nimi rozmawiać? (str. 31-34). A tym z Państwa, którzy szukają konkretnych wskazówek dotyczących wyszukiwania zleceń w internecie, polecam artykuł Artura Maciorowskiego (str. 22-24), rozpoczynający cykl artykułów, które przybliżą przewoźnikom tajniki promocji online.

O czym przeczytasz w 1 wydaniu Transportu i Spedycji w 2016 roku?

  • Ile jeszcze dźwignie branża TSL? Od rosyjskiego klinczu, przez MiLoG, ryczałty za nocleg, po tanie paliwo
  • Wojna transportowa: Rosja kontra reszta świata
  • Tak naprawdę MiLoG nas nie obowiązuje - rozmowa z Leszkiem Ludą, prezesem Polskiej Unii Transportu
  • Na polskie drogi wyjechała rekordowa liczba ciężarówek
  • Leasing ciężarowymi stoi
  • Flotowy e-marketing B2B. Jak skutecznie planować działania promocyjne i pozyskiwać klientów w internecie?
  • Jak sobie radzić z brakiem kierowców?
  • W Polsce konkurujemy „na bij zabij” - rozmowa z Rafałem Nawrockiem, prezesem PKS Gdańsk-Oliwa
  • Cztery typy kierowców. Jak z nimi rozmawiać?
  • Elektroniczna windykacja międzynarodowa sposobem na sprawniejsze odzyskiwanie należności pieniężnych
  • Mediacje – nowe rozdanie. Nowelizacja przepisów dotyczących mediacji
  • Krajobraz po bitwie, czyli polskie drogi
  • Śledzenie ciężarówek z giełdą transportową
  • Optymalne wypełnienie naczepy. Prześwietlamy 4 aplikacje do planowania ładunku na naczepie
  • Jak skutecznie uzbroić się w system TMS? Trzy podstawowe problemy przy wdrożeniu
  • Wdrożenie TMS CarLO® ze szwajcarską precyzją
  • Drugie życie części samochodowych
  • W konfrontacji z atmosferą
  • Naczepy z kłonicami… do drewna
  • Dobra umowa paliwowa
  • Conti360° wspiera biznes transportowy
  • Szkolenia INELO ucz się od najlepszych

 

Partnerzy 
strategiczni:
Partnerzy
merytoryczni:
2015 @ FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o.
Zdjęcia udostępnia fotolia.pl