Magazyn Transport i Spedycja
Pobierz darmowe poradniki
  • Rynek Używanych Ciągników Siodłowych
    Format: pdf -
    Pobierz plik
  • Mapa producentów i dystrybutorów naczep i zabudów
    Format: pdf - 3,84 MB
    Pobierz plik
  • [Dodatek] Monitoring pojazdów GPS
    Format: pdf - 1,84 MB
    Pobierz plik
Pokaż więcej raportów


Trans&Log 2017

Światowa premiera nowego Actrosa

Światowa premiera nowego Actrosa

Nowy Actros to nie tylko wyższy komfort i zwiększone bezpieczeństwo, obniżone koszty, ale i innowacje, takie jak MirrorCam czy kokpit multimedialny sprawiają. Z kolei rezygnacja na zewnątrz z tradycyjnych lusterek jeszcze zwiększa jednorodność proporcji Actrosa.

Nowego Actrosa można zamawiać od targów IAA 2018. Pierwsze pojazdy zostaną dostarczone klientom wiosną przyszłego roku. Możliwości konfiguracji nowego Actrosa są przy tym tak liczne, że każdy klient może zamówić dokładnie takiego Actrosa, jaki najlepiej spełni jego wymagania.

Nowość: Active Drive Assist daje wstęp do zautomatyzowanej jazdy ‒ zwiększa bezpieczeństwo oraz odciąża kierowcę w stresowych sytuacjach, we wszystkich zakresach prędkości

Bezpieczeństwo i komfort w nowym Actrosie uległy znacznej poprawie, czym podkreśla on swoją pionierską pozycję. Najważniejszą i najbardziej spektakularną innowacją w tych obszarach jest nowy Active Drive Assist. W odróżnieniu od systemów działających jedynie od określonej prędkości, Active Drive Assist umożliwia kierowcy częściowo zautomatyzowaną jazdę we wszystkich zakresach prędkości ‒ po raz pierwszy w seryjnie produkowanej ciężarówce. Nowością jest aktywne prowadzenie poprzeczne, a także połączenie prowadzenia wzdłużnego i poprzecznego we wszystkich zakresach prędkości pojazdu, możliwe dzięki integracji informacji z czujników radarowych i kamer.

Active Drive Assist bazuje na sprawdzonym systemie automatycznego utrzymywania odległości z funkcją Stop-and-go oraz asystencie utrzymania pasa ruchu. Active Drive Assist wyhamowuje ciężarówkę, gdy zbliży się ona za bardzo do poprzedzającego pojazdu, a następnie przyspiesza ją do ustawionej prędkości. Ponadto aktywnie utrzymuje pojazd na pasie ruchu. Jeśli zaistnieje niebezpieczeństwo niezamierzonego zjazdu z pasa ruchu, wtedy Active Drive Assist ingeruje, samoczynnie sprowadzając pojazd z powrotem na pas. Odstęp od poprzedzającego pojazdu i pozycję na pasie ruchu można przy tym regulować wielostopniowo w menu systemów asystujących.

Nowy Active Drive Assist zapewnia zawsze aktywne wsparcie w utrzymywaniu pasa ruchu

Prowadząc pojazd na pasie, system ten za pomocą kamery orientuje się według oznaczeń na jezdni po obu stronach drogi. Po rozpoznaniu oznaczenia i jego niezamierzonym przecięciu Active Drive Assist emituje ostrzeżenie zarówno wizualne, jak i dźwiękowe oraz aktywnie sprowadza pojazd z powrotem na pas. Co istotne dla bezpieczeństwa, funkcja aktywnego sprowadzania na pas działa także wtedy, gdy kierowca dezaktywował Active Drive Assist.

Innowacyjne i doskonale skoordynowane. Ścisła współpraca różnych systemów asystujących i technologii w nowym Actrosie

W samoczynnym kierowaniu pojazdem na pasie ruchu system Active Drive Assist wykorzystuje również nowy wspomagany elektrohydraulicznie układ kierowniczy Servotwin. W sytuacjach, w których pojazd nie porusza się w trybie częściowo zautomatyzowanym, układ Servotwin zwiększa moment wywierany przez kierowcę na kierownicę, wytwarzając moment dodatkowy ‒ i w ten sposób polepsza komfort jazdy. To znacznie ułatwia na przykład manewrowanie na małej przestrzeni.

Obniżenie kosztów ‒ nawet o pięć procent niższe zużycie paliwa dzięki ulepszonej aerodynamice i innym wprowadzonym rozwiązaniom

W porównaniu ze swym poprzednikiem nowy Actros zużywa nawet o trzy procent paliwa mniej na autostradach i drogach szybkiego ruchu. Przy zwykłych przebiegach w transporcie dalekobieżnym, wynoszących ponad 120 tysięcy kilometrów rocznie, jest to kolejna znacząca redukcja kosztów. W ruchu podmiejskim oszczędność ta sięga nawet pięciu procent, ponieważ szczególnie tu uwidacznia się efekt ulepszenia systemu Predictive Powertrain Control.

Takie obniżenie zużycia osiągnięto dzięki zastosowaniu całego pakietu rozwiązań. Jednym z nich jest trwałe udoskonalenie aerodynamiki ‒ nowy system MirrorCam, który zastąpił duże lusterka zewnętrzne, swym opływowym kształtem i niewielkimi wymiarami znacznie przyczynia się do redukcji oporu aerodynamicznego. Jest to szczególnie widoczne na autostradach. Również nowe spojlery boczne o wklęsłym kształcie polepszają właściwości aerodynamiczne, podobnie jak optymalnie skonstruowany spojler dachowy.

„Leading in Efficiency” ‒ nowe przełożenie tylnej osi dla Actrosa z silnikiem OM 471. Inteligentne rozwiązania techniczne zwiększają ekonomiczność jazdy

Kolejnym elementem wpływającym na obniżenie zużycia paliwa jest nowe standardowe przełożenie osi tylnej, którą zoptymalizowano pod względem masy. Dotychczasowe przełożenie i = 2,533 zredukowano do i = 2,412. Dzięki zastosowaniu zoptymalizowanej pod względem masy skrzyni biegów G211, to nowe przełożenie jest teraz dostępne dla wszystkich nowych Actrosów wyposażonych w 6-cylindrowy silnik rzędowy OM 471 drugiej generacji oraz ogumienie 315/70 R 22,5. Jest ono opłacalne zarówno na autostradach, jak i w ruchu podmiejskim.

Actros NGT ‒ nowy Actros teraz także z napędem gazowym

Redukcja emisji CO2 o około jedną czwartą przy zastosowaniu gazu ziemnego, niemalże neutralny bilans CO2 przy zastosowaniu biogazu, a ponadto niska emisja hałasu i zerowa emisja drobnego pyłu – silniki napędzane gazem mają oczywiste zalety z punktu widzenia użytkownika pojazdu, który chce szybko obniżyć emisję. Dlatego teraz oferujemy także nowego Actrosa NGT, wyposażonego w silnik napędzany gazem i standardową automatyczną skrzynię biegów z przekładnią hydrokinetyczną. Zastosowano w nim ultranowoczesny doładowany 6-cylindrowy silnik rzędowy M 936 G o mocy 222 kW (302 KM).

Actros NGT, dostępny jako pojazd dwu- lub trzyosiowy bez przyczepy, stanowi pożądaną alternatywę w ciężkim transporcie dystrybucyjnym, przy codziennych trasach o długości do 250 km. Jego wysoce stabilne zbiorniki wykonane ze stali i kompozytu mieszczą 4 x 145 litrów gazu. Opcjonalnie można je rozszerzyć o dodatkowe 4 x 100 litrów gazu.

Standardowe kamery MirrorCam zapewniają lepszą widoczność na wszystkie strony i zoptymalizowaną aerodynamikę

Kamery zastępujące lusterka zewnętrzne były dotąd znane z reguły z pojazdów koncepcyjnych. Od teraz Mercedes-Benz Trucks w pełni korzysta z zalet tego rozwiązania technicznego: wprowadza na rynek nowego Actrosa ‒ ciężarówkę, która jest pierwszym na świecie seryjnym pojazdem wyposażonym w MirrorCam.

W miejsce tradycyjnych lusterek głównych i szerokokątnych system ten opiera się całkowicie na kamerach cyfrowych i wyświetlaczach. Zapewnia przy tym znacznie lepszą widoczność na wszystkie strony, a jego efektywność wykracza poza wymogi prawne. Oprócz związanego z tym wzrostu bezpieczeństwa, rezygnacja z lusterek obniża zużycie paliwa, ponieważ kompaktowe kamery cyfrowe mają ogromne zalety aerodynamiczne.

Kamery zamocowano po lewej i po prawej stronie na ramie dachowej. Rejestrowane obrazy są widoczne w rozdzielczości 720 x 1920 pikseli na dwóch 15-calowych wyświetlaczach, które umieszczono w kabinie przy słupkach A. Przyjemny efekt uboczny: kierowca ma dobrą widoczność także na ukos do przodu przez słupki A, a jego pole widzenia się powiększa. Ponadto powlekana soczewka doskonale chroni przed zanieczyszczeniami w polu widzenia. To kolejne zalety z punktu widzenia bezpieczeństwa.

Nowy system Active Brake Assist 5 z udoskonaloną funkcją rozpoznawania pieszych

Nowy system Active Brake Assist 5 to udoskonalona wersja Active Brake Assist 4. Możliwości tego systemu asystującego w dziedzinie bezpieczeństwa są wyjątkowe i nie oferuje ich żaden inny producent na rynku. Kolejną ulepszoną wersją Active Brake Assist piątej generacji marka Mercedes-Benz umacnia swoją pionierską pozycję w dziedzinie bezpieczeństwa ciężkich samochodów ciężarowych, potwierdzoną już niejednokrotnie także przez popyt rynkowy. Od momentu wprowadzenia systemu Active Brake Assist 1 w 2006 roku sprzedano około 230 tysięcy ciężarówek Mercedes-Benz wyposażonych w tego asystenta hamowania awaryjnego.

Nowością w Active Brake Assist 5 jest współpraca systemów czujników radarowych i kamer. W ten sposób poprawiono między innymi reakcje systemu na pieszych w przedziale prędkości pojazdu do 50 km/h. System Active Brake Assist 5 reaguje teraz w granicach możliwości systemu pełnym hamowaniem na osoby przecinające tor jazdy, nadchodzące z przeciwka lub idące tym samym pasem ruchu. Dotyczy to także pieszych, którzy nieuważnie wejdą przed samochód i zszokowani tam się zatrzymają – w dobie smartfonów taka sytuacja zdarza się coraz częściej.

Rewolucyjny interfejs człowiek-maszyna (HMI) ‒ nowy, intuicyjny w obsłudze kokpit multimedialny z innowacyjnymi funkcjami

Każdy, kto wsiądzie do nowego Actrosa, natychmiast zauważy nowy kokpit multimedialny. Sercem tego całkowicie nowo zaprojektowanego interfejsu pomiędzy kierowcą a pojazdem są dwa kolorowe wyświetlacze o przekątnej ekranu 10 cali ‒ standardowe wyposażenie nowego Actrosa. Zamiast klasycznej zintegrowanej tablicy wskaźników z prędkościomierzem, obrotomierzem i wskaźnikiem poziomu paliwa, w kokpicie multimedialnym za kierownicą umieszczono wyświetlacz główny z płaskim ekranem o wysokiej rozdzielczości. Ekran ten podaje kierowcy wszystkie podstawowe informacje istotne w czasie jazdy i o wiele więcej ‒ na przykład wskazania Active Drive Assist. Środkowy obszar wyświetlacza można skonfigurować indywidualnie.

Komunikat prasowy
Komunikat prasowy

Skontaktuj 
się z autorem:

Co otrzymasz po podaniu adresu e-mail?

  • dostęp do wszystkich treści na stronie magazyn-tis.pl,
  • cotygodniową porcję newsów i inspiracji, czyli newsletter magazynu Transport i Spedycja
  • informacje o wydarzeniach organizowanych przez magazyn Transport i Spedycja,

Dziękujemy za docenienie!

Administratorem Twoich danych osobowych jest Forum Media Polska spółka z o.o., ul. Polska 13, 60-595 Poznań (dalej: My). Będziemy przetwarzać powyższe dane w celach marketingowych. Przysługuje Ci prawo do cofnięcia zgody na komunikację z naszej strony w każdym czasie. Możesz to łatwo uczynić, dzwoniąc na 61 66 55 800 lub poprzez przesłanie maila na adres: bok@forum-media.pl.

Zgadzam się na kontakt ze strony wydawnictwa Forum Media Polska sp. z o.o. drogą elektroniczną i telefoniczną w celach marketingowych, w szczególności w celu przedstawiania sprofilowanej oferty produktów i usług wydawnictwa lub jego partnerów.

Tagi: #nowości na rynku, #samochody ciężarowe, #wydarzenia

Przeczytaj także:

Partnerzy 
strategiczni:
Partnerzy
merytoryczni:
2015 @ FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o.
Zdjęcia udostępnia fotolia.pl