Magazyn Transport i Spedycja
Pobierz darmowe poradniki
  • Rynek Używanych Ciągników Siodłowych
    Format: pdf -
    Pobierz plik
  • Mapa producentów i dystrybutorów naczep i zabudów
    Format: pdf - 3,84 MB
    Pobierz plik
  • [Dodatek] Monitoring pojazdów GPS
    Format: pdf - 1,84 MB
    Pobierz plik
Pokaż więcej raportów


Trans&Log 2017

DB Schenker wdraża w Berlinie projekt iHub

DB Schenker wdraża w Berlinie projekt iHub

DB Schenker wraz z partnerami przedstawił w Berlinie projekt monitorujący potencjał i korzyści włączenia ciężarówek elektrycznych do floty pojazdów dostawców usług logistycznych.

Projekt iHub prezentuje zastosowanie systemu informatycznego do wydajnego zarządzania flotami ciężarówek z silnikami diesela oraz z napędem elektrycznym.

W tym celu DB Schenker współpracuje z FRAMO, producentem ciężarówek elektrycznych w Saksonii w Niemczech, firmą programistyczną PTV z Karlsruhe, Fraunhofer Institute for Transportation and Infrastructure Systems IVI z Drezna oraz Institute for Post-Fossil Fuels Logistics z Münster. Projekt jest finansowany przez Ministerstwo Gospodarki i Energetyki Niemiec.

Elektromobilność stanowi szczególne wyzwanie w przypadku ładunków drobnicowych, ponieważ ten sektor wymaga szybkich dostaw, punktualności i niezawodności. Konieczność regularnego ładowania pojazdów elektrycznych jest minusem w porównaniu do ciężarówek z silnikiem diesla.

Aby to zrekompensować, dostawca usług logistycznych, który chce włączyć ciężarówki elektryczne do swojej floty, potrzebuje inteligentnego systemu zarządzania, umożliwiającego dynamiczne planowanie tras. Przy jego pomocy ładunek transportowy jest przydzielany do ciężarówki elektrycznej tylko w przypadku, gdy pojazd jest w stanie wykonać zadanie tak samo dobrze, jak ciężarówka z silnikiem diesla. Taki sposób zarządzania będzie możliwy dzięki projektowanemu obecnie systemowi iHub. Chociaż firmy kurierskie korzystają już z furgonetek i niewielkich ciężarówek elektrycznych, zdobytego doświadczenia nie da się przełożyć na kontekst logistyki.

Ze względu na ograniczony zasięg ciężarówek elektrycznych i lokalizację blisko centrum miasta, to właśnie oddział DB Schenker w Berlinie został wybrany do przeprowadzania testów. Do tego celu zostaną wykorzystane trzy ciężarówki elektryczne z dopuszczalną masą całkowitą do 18 ton. Oprogramowanie ustali dla danego pojazdu najbardziej optymalną trasę tak, aby uniknąć doładowywania. Dodatkowo w celu zmaksymalizowania wydajności akumulatora, dane nt. działania pojazdu będą śledzone online i wykorzystywane do zlecania określonych działań.

Komunikat prasowy
Komunikat prasowy

Skontaktuj 
się z autorem:

Co otrzymasz po podaniu adresu e-mail?

  • dostęp do wszystkich treści na stronie magazyn-tis.pl,
  • cotygodniową porcję newsów i inspiracji, czyli newsletter magazynu Transport i Spedycja
  • informacje o wydarzeniach organizowanych przez magazyn Transport i Spedycja,

Dziękujemy za docenienie!

Administratorem Twoich danych osobowych jest Forum Media Polska spółka z o.o., ul. Polska 13, 60-595 Poznań (dalej: My). Będziemy przetwarzać powyższe dane w celach marketingowych. Przysługuje Ci prawo do cofnięcia zgody na komunikację z naszej strony w każdym czasie. Możesz to łatwo uczynić, dzwoniąc na 61 66 55 800 lub poprzez przesłanie maila na adres: bok@forum-media.pl.

Zgadzam się na kontakt ze strony wydawnictwa Forum Media Polska sp. z o.o. drogą elektroniczną i telefoniczną w celach marketingowych, w szczególności w celu przedstawiania sprofilowanej oferty produktów i usług wydawnictwa lub jego partnerów.

Tagi: #nowości na rynku, #wydarzenia

Przeczytaj także:

Partnerzy 
strategiczni:
Partnerzy
merytoryczni:
2015 @ FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o.
Zdjęcia udostępnia fotolia.pl