Magazyn Transport i Spedycja
Pobierz darmowe poradniki
  • Rynek Używanych Ciągników Siodłowych
    Format: pdf -
    Pobierz plik
  • Mapa producentów i dystrybutorów naczep i zabudów
    Format: pdf - 3,84 MB
    Pobierz plik
  • [Dodatek] Monitoring pojazdów GPS
    Format: pdf - 1,84 MB
    Pobierz plik
Pokaż więcej raportów


Trans&Log 2017

Ile przewoźnicy mogą oszczędzić na wprowadzeniu rozwiązań telematycznych?

Ile przewoźnicy mogą oszczędzić na wprowadzeniu rozwiązań telematycznych?

Konieczność rozliczania delegacji oraz ryczałtów, to rzeczywistość każdego przewoźnika zatrudniającego kierowców. Zdarza się, że pomimo doskonałej wiedzy, na skutek błędów ludzkich występujących podczas przygotowywania dokumentacji wymaganej do rozliczenia delegacji, jest ona nieprawidłowa. Przewoźnikom z pomocą przychodzi telematyka.

Regulacje, takie jak ustawa o czasie pracy kierowcy z dn. 16.04.2004 roku, wyroki Sądu Najwyższego oraz przepisy dotyczące rozliczania kierowców z państw zachodnich (m.in. Niemiec, Francji, Włoch i Austrii), dokładnie definiują zasady rozliczeń. Skomplikowane przepisy sprawiają, że konieczne jest zatrudnienie dodatkowej osoby, której zadaniem jest czuwanie nad rozliczaniem kierowców. Według obowiązujących wymogów, firmy dla prawidłowego rozliczania muszą posiadać informacje m. in. na temat: początku i końca delegacji, czasu przebywania na terenie niektórych państw obcych ze wskazaniem momentu przekroczenia granicy, przerw w trakcie prowadzenia pojazdu, miejsc, w których kierowca odbył nocleg.

Kolejny temat to występowanie nieuzasadnionej „innej pracy”, czyli ustawienie selektora tachografu w błędnym położeniu. Takie działanie skutkuje zawyżonym wynagrodzeniem oraz nieoptymalnym wykorzystaniem czasu pracy kierowcy. W przypadku transportu do 3,5 tony pojawia się również problem rozliczania tych pojazdów, które nie są wyposażone w tachograf – głównie dotyczy to
zawyżenia ilości godzin pracy zagranicą.

– Opieranie się przez firmę transportową jedynie na deklaracjach swoich kierowców, wprowadza duże ryzyko błędu ludzkiego, co skutkuje błędnie wyliczonym wynagrodzeniem. To w tym punkcie firma może znaleźć dużo oszczędności. Dzięki systemowi telematycznemu, który pobiera dane z karty kierowcy i tachografu cyfrowego, ryzyko błędu jest minimalizowane. Dodatkowo system precyzyjnie wskazuje dokładne daty przekraczania granic i lokalizację noclegu – komentuje Kamil Korbuszewski, ekspert GBOX.

Jak telematyka pomaga w obcięciu kosztów przedsiębiorstwa transportowego?

Wdrożenie inteligentnych rozwiązań telematycznych eliminuje ryzyko błędu ludzkiego poprzez automatyzację przekazywania danych na linii kierowca – firma.

– Dzięki rozwiązaniom cyfrowym, możemy znacznie obniżyć koszty przedsiębiorstwa transportowego. Jedna pomyłka w rozliczeniu ryczałtu za nocleg może skutkować zawyżonym wynagrodzeniem o ok. 150 zł – takich pomyłek może być wiele. Wdrożenie systemu telematycznego eliminuje całkowicie ten problem, co w przypadku firm zatrudniających kilkudziesięciu pracowników może wygenerować kilkadziesiąt tysięcy złotych oszczędności rocznie – mówi Kamil Korbuszewski, ekspert GBOX.

Nowoczesne systemy telematyczne to dwukierunkowa komunikacja kierowcy z firmą. Umożliwiają dodatkowo m.in. skanowanie dokumentów, aktualną analizę czasu pracy oraz zarządzanie zleceniami spedycyjnymi i przekazywanie ich bezpośrednio do kierowców. Mają również możliwość ostrzegania
przed wcześniej zdefiniowanymi miejscami niebezpiecznymi.

Automatyzacja tych procesów jest szczególnie istotna w kontekście ostatniej dyskusji związanej z wprowadzeniem europejskiej dyrektywy o pracownikach delegowanych. Jeśli europejskie prawo obejmie również transport międzynarodowy i tranzyt, liczba operacji dokumentacyjnych w firmach
transportowych znacznie wzrośnie – pojawi się bowiem konieczność obliczania wielu stawek rozliczeniowych w zależności od miejsca pobytu kierowców. 

Więcej o GBOX przeczytasz TUTAJ

Komunikat prasowy GBOX
GBOX

Skontaktuj 
się z autorem:

Co otrzymasz po podaniu adresu e-mail?

  • dostęp do wszystkich treści na stronie magazyn-tis.pl,
  • cotygodniową porcję newsów i inspiracji, czyli newsletter magazynu Transport i Spedycja
  • informacje o wydarzeniach organizowanych przez magazyn Transport i Spedycja,

Dziękujemy za docenienie!

Administratorem Twoich danych osobowych jest Forum Media Polska spółka z o.o., ul. Polska 13, 60-595 Poznań (dalej: My). Będziemy przetwarzać powyższe dane w celach marketingowych. Przysługuje Ci prawo do cofnięcia zgody na komunikację z naszej strony w każdym czasie. Możesz to łatwo uczynić, dzwoniąc na 61 66 55 800 lub poprzez przesłanie maila na adres: bok@forum-media.pl.

Zgadzam się na kontakt ze strony wydawnictwa Forum Media Polska sp. z o.o. drogą elektroniczną i telefoniczną w celach marketingowych, w szczególności w celu przedstawiania sprofilowanej oferty produktów i usług wydawnictwa lub jego partnerów.

Tagi: #dokumentacja, #wydarzenia

Przeczytaj także:

Partnerzy 
strategiczni:
Partnerzy
merytoryczni:
2015 @ FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o.
Zdjęcia udostępnia fotolia.pl