Magazyn Transport i Spedycja
Pobierz darmowe poradniki
  • Rynek Używanych Ciągników Siodłowych
    Format: pdf -
    Pobierz plik
  • Mapa producentów i dystrybutorów naczep i zabudów
    Format: pdf - 3,84 MB
    Pobierz plik
  • [Dodatek] Monitoring pojazdów GPS
    Format: pdf - 1,84 MB
    Pobierz plik
Pokaż więcej raportów


Trans&Log 2017

Pierwsze praktyczne zastosowanie zintegrowanych konwojów samochodów ciężarowych w Niemczech

Pierwsze praktyczne zastosowanie zintegrowanych konwojów samochodów ciężarowych w Niemczech

DB Schenker, jako pierwszy na świecie dostawca usług logistycznych, wraz ze swoimi partnerami MAN Truck & Bus i Hochschule Fresenius University of Applied Sciences, przekazał do praktycznego wykorzystania dwa połączone cyfrowo pojazdy ciężarowe.

W obecności Andreasa Scheuera, Federalnego Ministra Transportu i Infrastruktury Cyfrowej, ciężarówki wyruszyły z oddziału DB Schenker w Neufahrn koło Monachium przez testową trasę A9 do Norymbergi. Rząd federalny dofinansował projekt pilotażowy kwotą około 2 mln euro.

Minister Andreas Scheuer powiedział:  – Jest to wizjonerski projekt badawczy dla naszego cyfrowego centrum testowego – autostrady A9. Projekt wyznacza kierunek rozwoju zautomatyzowanego i połączonego w sieć drogowego transportu towarowego. Wprowadzamy technologię jutra na dzisiejsze drogi, testując inteligentną interakcję człowieka, maszyny i materiałów. Daje to szansę, że procesy logistyczne – od magazynu do klienta – staną się bezpieczniejsze, bardziej wydajne i przyjazne dla środowiska. Kierowcy ciężarówek będą specjalistami w zakresie nowoczesnej logistyki w cyfrowych samochodach ciężarowych.

Partnerstwo strategiczne siłą napędową innowacji

25 czerwca, na trasie o długości 145 kilometrów, rozpoczęły się regularne testy zintegrowanych konwojów. Do początku sierpnia próby prowadzone będą bez ładunku. Później zintegrowane konwoje będą wykonywać maksymalnie trzy regularne przejazdy dziennie z ładunkiem, na przykład częściami do maszyn, napojami lub papierem.

Partnerzy projektu wykonują pionierską pracę. – To pierwsze zastosowanie zintegrowanych konwojów ciężarówek w Niemczech wyznaczy nowe standardy na rynku logistycznym, na których zyskają przede wszystkim nasi klienci – powiedział Alexander Doll, DB Board Member for Freight Transport and Logistics. – DB Schenker pokazuje tym projektem, co jest ważne dla firm na całym świecie – rozwój innowacji poprzez nowe partnerstwa – dodał.

Tymi rozwiązaniami DB Schenker poszerza swój cyfrowy model biznesowy. – Po raz kolejny wprowadzamy na rynek nową technologię. Dzięki zintegrowanym konwojom zwiększamy naszą pionierską rolę w dziedzinie zautomatyzowanego i zintegrowanego kierowania pojazdami – podkreśliła prof. dr Sabina Jeschke, DB Board Member for Digitalization and Technology.

MAN Truck & Bus i DB Schenker, dwie wiodące firmy w swoich sektorach, współpracują ze sobą, aby wspólnie promować tematykę automatycznej jazdy. – Nie chodzi tylko o wykorzystanie technologii. Chodzi o skuteczne zintegrowanie jej z całym łańcuchem logistycznym. Wnioski ze wspólnego projektu są ważnym krokiem w rozwoju branży. Dzięki temu MAN będzie odgrywać wiodącą rolę w automatyzacji i digitalizacji pojazdów użytkowych – powiedział Joachim Drees, CEO of MAN Truck & Bus AG.

Bezprecedensowe wykorzystanie technologii

Podczas innowacyjnych testów platooning do zastosowań logistycznych będzie dalej optymalizowany, na przykład pod względem bezpieczeństwa systemu, zużycia paliwa i lepszego wykorzystania przestrzeni na autostradach. Partnerzy projektu mają również nadzieję uzyskać informację zwrotną na temat społecznej akceptacji dla sieciowego stylu jazdy, a także odnośnie spełnienia wymogów polityki transportowej i warunków infrastrukturalnych.

Funkcjonalność platooningu

„Platooning”, czyli zintegrowane konwoje, to system w którym co najmniej dwa pojazdy ciężarowe poruszają się po drogach w konwoju, wspieranym przez techniczne systemy wspomagania jazdy i sterowania. Auta połączone ze sobą za pomocą elektronicznego „dyszla”, który wykorzystuje łączność między pojazdami. Ciężarówka z przodu ustawia prędkość i kierunek, a pozostałe podążają za nią.

Komunikat prasowy
Komunikat prasowy

Skontaktuj 
się z autorem:

Co otrzymasz po podaniu adresu e-mail?

  • dostęp do wszystkich treści na stronie magazyn-tis.pl,
  • cotygodniową porcję newsów i inspiracji, czyli newsletter magazynu Transport i Spedycja
  • informacje o wydarzeniach organizowanych przez magazyn Transport i Spedycja,

Dziękujemy za docenienie!

Administratorem Twoich danych osobowych jest Forum Media Polska spółka z o.o., ul. Polska 13, 60-595 Poznań (dalej: My). Będziemy przetwarzać powyższe dane w celach marketingowych. Przysługuje Ci prawo do cofnięcia zgody na komunikację z naszej strony w każdym czasie. Możesz to łatwo uczynić, dzwoniąc na 61 66 55 800 lub poprzez przesłanie maila na adres: bok@forum-media.pl.

Zgadzam się na kontakt ze strony wydawnictwa Forum Media Polska sp. z o.o. drogą elektroniczną i telefoniczną w celach marketingowych, w szczególności w celu przedstawiania sprofilowanej oferty produktów i usług wydawnictwa lub jego partnerów.

Tagi: #samochody ciężarowe

Przeczytaj także:

Partnerzy 
strategiczni:
Partnerzy
merytoryczni:
2015 @ FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o.
Zdjęcia udostępnia fotolia.pl