Magazyn Transport i Spedycja
Pobierz darmowe poradniki
  • Rynek Używanych Ciągników Siodłowych
    Format: pdf -
    Pobierz plik
  • Mapa producentów i dystrybutorów naczep i zabudów
    Format: pdf - 3,84 MB
    Pobierz plik
  • [Dodatek] Monitoring pojazdów GPS
    Format: pdf - 1,84 MB
    Pobierz plik
Pokaż więcej raportów


Trans&Log 2017

Fuel Duel 2018 - jazdy testowe Mercedes-Benz

Fuel Duel 2018 - jazdy testowe Mercedes-Benz

w Kielcach Mercedes-Benz Trucks zorganizował jazdy testowe dla dziennikarzy branżowych, których celem była prezentacja potencjału Actrosa w zakresie oszczędnego spalania dzięki wykorzystaniu Predictive Powertrain Control. Uczestnicy mieli też możliwość zapoznania się z programem testowym prowadzonym przez MercedesBenz Trucks w całej Europie – Fuel Duel, czyli pojedynkami paliwowymi, a także przekonać, jak istotny wpływ na ich wynik ma Predictive Powertrain Control.

Jazdy testowe na odcinku ok. 80 km trasy S7 składały się z dwóch etapów: z załączonym systemem Predictive Powertrain Control, a później bez niego. Prezentację dynamiczną poprzedziła konferencja prasowa z udziałem Przemysława Rajewskiego, dyrektora zarządzającego Mercedes-Benz Trucks, Tomasza Ciesielskiego, menedżera produktu i homologacji oraz Ireneusza Chłopka, profesjonalnego trenera TRUCKTraining, a także Igora Kaczorkiewicza, szefa produktu i marketingu.

Jak podkreślił Przemysław Rajewski, otwierając spotkanie z dziennikarzami, Mercedes-Benz Trucks ma za sobą długą historię w zakresie udoskonalania pojazdów ciężarowych: – Program testowy pojedynków paliwowych Fuel Duel nie wziął się znikąd. Stanowi kontynuację szeroko zakrojonej, wciąż udoskonalanej strategii, którą od lat Mercedes-Benz Trucks konsekwentnie rozwija w swoich pojazdach ciężarowych i usługach z nimi związanych – wszystko po to, by zużycie paliwa było coraz niższe. Pozwala nam na to zarówno 125-letnie doświadczenie Mercedesa w tworzeniu ciężarówek, jak i wciąż rozwijane nowoczesne technologie, takie jak Predictive Powertrain Control czy ciągle udoskonalane rozwiązania napędowe – np. silnik OM 471 drugiej generacji z regulowanym smarowaniem tylnej osi.

Firma skupia się przede wszystkim na dwóch obszarach, w których drzemie potencjał oszczędności: eksploatacji, serwisie i naprawach (szkolenie kierowców, telematyka floty, obniżenie średniej prędkości, dobór przełożenia napędu, wydłużone okresy między przeglądami), a także samym pojeździe (m.in. silniki, układ napędowy, zmniejszone opory powietrza i toczenia, napędy hybrydowe). Te dwa obszary mają szansę zredukować do 2020 roku emisję dwutlenku węgla o nawet 50%.

Mercedes-Benz Trucks pionierem w testach ekonomiczności – pokazowych i w warunkach drogowych Mercedes-Benz Trucks jest pierwszą firmą, która poddała i wciąż poddaje swoje ciężarówki tak wszechstronnym testom zużycia paliwa. Od lat już udowadnia ekonomiczność swojej flagowej ciężarówki, Actrosa, za pomocą testów przeprowadzanych zarówno przez dziennikarzy, jak i klientów.

Już w 2008 roku na torze testowym w Nardo poprzednia generacja Actrosa na trasie liczącej blisko 13 000 km udowodniła potencjał oszczędnościowy ciężarówki Mercedesa. Test pod nadzorem ekspertów z firmy DEKRA odbył się z udziałem międzynarodowych dziennikarzy, w warunkach idealnej eksploatacji. Zestaw o masie 40 ton z ciągnikiem Actros 1844 LS osiągnął średnie spalanie na poziomie 19,44 l/100 km przy średniej prędkości ok. 80 km/h.

Wmomencie wejścia na rynek najnowszej generacji Actrosa, w roku 2011 pojazd ten wziął udział w pierwszym wśród producentów ciężarówek przeprowadzonym w warunkach drogowych teście: Record Run, trwającym 7 dni na trasie 10 tys. km pomiędzy Rotterdamem a Szczecinem. – Wynik był jednoznaczny: najnowszy Actros z silnikiem Euro V jest oszczędniejszy od poprzednika o 7,6%, a w wersji z silnikiem Euro VI o dodatkowe 4,5% - mówił Tomasz Ciesielski.

W 2017 roku w ramach testu drogowego Driving Experience „Leading in RoadEfficiency” w Portugalii, dziennikarze mogli osobiście sprawdzić, jaką różnicę w spalaniu oferuje OM 471 drugiej generacji z regulowanym smarowaniem tylnej osi. Trzy dwuosobowe drużyny przejechały porównywały dwie wersje Actrosa na dystansie łącznie 4800 km na trasie Tavira-Lagos. Rywalizację wygrał Actros z silnikiem drugiej generacji: średnie zużycie było niższe o 8,3%, a najlepszy wynik wyniósł aż 10,6%.

Co istotne, modyfikacja układu napędowego odbyła się bez zmiany ceny, a jednocześnie montowana w Actrosach od września 2017 seryjnie, sterowana zaworem pneumatycznym przestrzeń olejowa w tylnej osi jest jedynym takim rozwiązaniem dostępnym na rynku. 

Konsekwencją powyższych działań był dalszy rozwój projektów testujących potencjał ekonomiczny Actrosa –  w tym program pojedynków paliwowych Fuel Duel. W całej Europie klienci, którzy chcą wziąć udział w teście, otrzymują na okres od dwóch do trzech (w Polsce) tygodni ciągnik testowy Fuel Duel, do normalnej eksploatacji. Na początku testu klient deklaruje, z jakim wynikiem pojazdu innej marki w jego flocie, ma się pojedynkować Actros. Przez cały okres testu, opiekun MercedesBenz kontaktuje się z kierowcą, aby na bieżąco udzielać mu wskazówek na podstawie danych z systemu Fleetboard. Na zakończenie wynik, który wskaże Fleetboard w Actrosie, jest porównywany z deklarowanym spalaniem w pojeździe klienta. 

– Z naszych dotychczasowych statystyk wynika, że średnio jeden test Fuel Duel generuje sprzedaż 12 pojazdów, stanowi więc efektywne narzędzie sprzedaży. Przede wszystkim jednak pokazuje, jak duży potencjał oszczędnościowy leży w proponowanych przez nas rozwiązaniach i jak istotne jest komunikowanie go klientom – mówił Igor Kaczorkiewicz, szefa produktu i marketingu w Mercedes-Benz Trucks Polska.

Celem jazd testowych w Kielcach było wykazanie, jak duży wpływ na rezultat spalania ma użycie podczas jazdy przewidującego tempomatu Predictive Powertrain Control. – To nasza najważniejsza broń – podkreślał Ireneusz Chłopek przed rozpoczęciem dynamicznej prezentacji. – Dlatego podczas wszystkich pojedynków Fuel Duel naszym głównym komunikatem, minimum wymagań wobec kierowcy jest zalecenie włączenia Predictive Powertrain Control i nieprzeszkadzanie mu. Jest to też świetne narzędzie do obserwowania stylu jazdy kierowcy: jeśli próbuje ingerować w jego pracę, będzie to od razu widać po zmianach histerezy, co przekłada się na wyższe koszty. A koszt zakupu paliwa jest największym w działalności transportowej.

Działanie Predictive Powertrain Control opiera się na kilku czynnikach:

  • przewidującym rozpoznaniu warunków topograficznych (zasięg 2 km)
  • kombinacji cyfrowych map 3D, Informacji GPS i wydajnej jednostki obliczeniowej
  • przewidujących ingerencjach w układ napędowych dokonanych na podstawie analizy dwóch powyższych czynników: Predictive Powertrain Control decyduje o tym kiedy pojazd toczy się, przyspiesza i zmienia biegi.

Spotkanie z dziennikarzami zakończył wspólny obiad połączony z wręczeniem dyplomów uczestnictwa w testach oraz podsumowaniem wyników rywalizacji, dostarczonych natychmiast po jej zakończeniu dzięki systemowi telematycznemu Fleetboard.

Komunikat prasowy
Komunikat prasowy

Skontaktuj 
się z autorem:

Co otrzymasz po podaniu adresu e-mail?

  • dostęp do wszystkich treści na stronie magazyn-tis.pl,
  • cotygodniową porcję newsów i inspiracji, czyli newsletter magazynu Transport i Spedycja
  • informacje o wydarzeniach organizowanych przez magazyn Transport i Spedycja,

Dziękujemy za docenienie!

Administratorem Twoich danych osobowych jest Forum Media Polska spółka z o.o., ul. Polska 13, 60-595 Poznań (dalej: My). Będziemy przetwarzać powyższe dane w celach marketingowych. Przysługuje Ci prawo do cofnięcia zgody na komunikację z naszej strony w każdym czasie. Możesz to łatwo uczynić, dzwoniąc na 61 66 55 800 lub poprzez przesłanie maila na adres: bok@forum-media.pl.

Zgadzam się na kontakt ze strony wydawnictwa Forum Media Polska sp. z o.o. drogą elektroniczną i telefoniczną w celach marketingowych, w szczególności w celu przedstawiania sprofilowanej oferty produktów i usług wydawnictwa lub jego partnerów.

Tagi: #samochody ciężarowe, #wydarzenia

Przeczytaj także:

Partnerzy 
strategiczni:
Partnerzy
merytoryczni:
2015 @ FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o.
Zdjęcia udostępnia fotolia.pl