Magazyn Transport i Spedycja
Pobierz darmowe poradniki
  • Rynek Używanych Ciągników Siodłowych
    Format: pdf -
    Pobierz plik
  • Mapa producentów i dystrybutorów naczep i zabudów
    Format: pdf - 3,84 MB
    Pobierz plik
  • [Dodatek] Monitoring pojazdów GPS
    Format: pdf - 1,84 MB
    Pobierz plik
Pokaż więcej raportów


Trans&Log 2017

Toyota zwiększa wykorzystanie wodoru w swoich fabrykach

Toyota zwiększa wykorzystanie wodoru w swoich fabrykach

Toyota wprowadziła do użytku 20 elektrycznych wózków widłowych na ogniwa paliwowe w fabryce Motomachi w Toyota City w Japonii. Na terenie zakładu powstała także stacja tankowania wodoru. Jest to kolejny krok do realizacji planu Toyota Environmental Challenge 2050, obejmującego całkowite wyeliminowanie emisji dwutlenku węgla z działalności fabryk Toyoty.

Fabryka Motomachi to niewielki zakład w pobliżu siedziby głównej Toyota Motor Corporation, w którym powstają luksusowe samochody firmy, w tym napędzana wodorowymi ogniwami paliwowymi Toyota Mirai. Pierwsze dwa wózki widłowe z wodorowym napędem zostały wprowadzone do użytku w tym zakładzie w styczniu 2017 roku. Obecnie dysponuje on już 22 takimi pojazdami. Toyota dołączyła w ten sposób do inicjatywy promowania ogniw paliwowych w pojazdach przemysłowych Ministerstwa Środowiska oraz Ministerstwa Gospodarki, Handlu i Przemysłu. Pojazdy wyprodukowała Toyota Industries Corporation.

Co wyróżnia wózki widłowe na wodór?

Elektryczne wózki widłowe na ogniwa paliwowe wykorzystują wodór do produkcji energii elektrycznej. Jest to bardzo ekologiczne rozwiązanie, gdyż układ silnika elektrycznego zasilanego ogniwami paliwowymi nie emituje CO2 ani żadnych spalin czy szkodliwych substancji, a jedynym produktem ubocznym pracy ogniw paliwowych jest woda. Do produkcji wodoru można wykorzystywać energię odnawialną oraz odpady, co dodatkowo zwiększa walory ekologiczne tego rozwiązania. Wodorowe wózki widłowe są wygodne w użytkowaniu dzięki temu, że ich zatankowanie trwa około trzech minut, zaś pełny zbiornik wystarcza na 8 godzin pracy wózka o udźwigu 2500 kg. Co więcej, ogniwa paliwowe mogą służyć jako źródło zasilania innych urządzeń, dzięki czemu wodorowe wózki widłowe stanowią element systemu zabezpieczenia w sytuacjach awaryjnych. 

Wodorowe wózki widłowe Toyoty pracują w zakładach i magazynach także innych firm. W Jokohamie są one eksploatowane na hurtowym rynku owocowo-warzywnym oraz w browarze Kirin, zaś w Kawasaki w chłodniach firm Nakamura Logistics i Nichirei Logistics. Wodór do ich zasilania jest produkowany w instalacji na terenie elektrowni wiatrowej w Jokohamie (Hama Wing). Rozwiązanie to pozwala na wykorzystanie nadmiaru energii produkowanej przez turbiny wiatrowe, zwiększając wydajność elektrowni.

Toyota Environmental Challenge 2050

Toyota jest w trakcje reorganizacji swoich fabryk, mającej na celu całkowitą eliminację emisji gazów cieplarnianych wynikającej z ich działalności. Cel ten jest elementem strategii Toyota Environmental Challenge 2050. Koncern opracowuje i wdraża niskoemisyjne technologie produkcji i nowe procedury oraz wprowadza do zakładów odnawialne źródła energii i technologie wodorowe. Firma będzie nadal zastępowała w swoich fabrykach konwencjonalne wózki widłowe wodorowymi – do 2020 roku w samej tylko fabryce Motomachi będzie ich co najmniej 170.  

Toyota
Toyota

Skontaktuj 
się z autorem:

Co otrzymasz po podaniu adresu e-mail?

  • dostęp do wszystkich treści na stronie magazyn-tis.pl,
  • cotygodniową porcję newsów i inspiracji, czyli newsletter magazynu Transport i Spedycja
  • informacje o wydarzeniach organizowanych przez magazyn Transport i Spedycja,

Dziękujemy za docenienie!

Administratorem Twoich danych osobowych jest Forum Media Polska spółka z o.o., ul. Polska 13, 60-595 Poznań (dalej: My). Będziemy przetwarzać powyższe dane w celach marketingowych. Przysługuje Ci prawo do cofnięcia zgody na komunikację z naszej strony w każdym czasie. Możesz to łatwo uczynić, dzwoniąc na 61 66 55 800 lub poprzez przesłanie maila na adres: bok@forum-media.pl.

Zgadzam się na kontakt ze strony wydawnictwa Forum Media Polska sp. z o.o. drogą elektroniczną i telefoniczną w celach marketingowych, w szczególności w celu przedstawiania sprofilowanej oferty produktów i usług wydawnictwa lub jego partnerów.

Tagi: #ekologia

Przeczytaj także:

Partnerzy 
strategiczni:
Partnerzy
merytoryczni:
2015 @ FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o.
Zdjęcia udostępnia fotolia.pl