Magazyn Transport i Spedycja
Pobierz darmowe poradniki
  • Rynek Używanych Ciągników Siodłowych
    Format: pdf -
    Pobierz plik
  • Mapa producentów i dystrybutorów naczep i zabudów
    Format: pdf - 3,84 MB
    Pobierz plik
  • [Dodatek] Monitoring pojazdów GPS
    Format: pdf - 1,84 MB
    Pobierz plik
Pokaż więcej raportów


Trans&Log 2017

Daimler Trucks podsumowuje 2017 rok

Daimler Trucks podsumowuje 2017 rok

Daimler Trucks w pierwszych jedenastu miesiącach roku 2017 zdołał dostarczyć klientom aż 422 500 samochodów ciężarowych, czyli o 12 procent więcej niż rok wcześniej. Oznacza to, że dostarczono już więcej pojazdów niż przez cały poprzedni rok. W całym roku 2016 ciężarowa część koncernu Daimler sprzedała na świecie około 415 100 pojazdów ciężarowych marek Mercedes-Benz, FUSO, Freightliner, Western Star, Thomas Built Buses i BharatBenz.

W całym roku 2017 spodziewamy się w Daimler Trucks sprzedaży na poziomie 465 000 samochodów ciężarowych – to znacznie więcej niż rok wcześniej oraz wyraźnie więcej niż spodziewaliśmy się na początku roku. W obliczu nadal niewielkiego wsparcia ze strony poszczególnych rynków jest to możliwe tylko dzięki wiodącym produktom oraz znakomitemu, międzynarodowemu zespołowi – powiedział Martin Daum, członek zarządu Daimler AG odpowiedzialny za dział Trucks & BusesW centrum wszystkiego, co robimy, są nasi klienci. Aby zaoferować im najlepsze produkty i rozwiązania, stale pracujemy nad kolejnymi innowacjami. Rok 2017 wykorzystaliśmy do wytężonej pracy nad wydajnymi, elektrycznymi, zautomatyzowanymi oraz wykorzystującymi łączność sieciową samochodami ciężarowymi. 

Wyraźny wzrost sprzedaży dzięki dobrym wynikom w Ameryce Północnej

Znaczący wzrost sprzedaży Daimler Trucks był zwłaszcza w drugiej połowie roku napędzany pozytywnymi wynikami sprzedaży w regionie NAFTA. Mimo że, zgodnie z oczekiwaniami, północnoamerykański rynek rozwijał się nieco słabiej niż przed rokiem, Daimler Trucks w ciągu pierwszych jedenastu miesięcy 2017 roku zdołał tam zwiększyć sprzedaż koncernu o 12 procent do 150 600 egzemplarzy (wobec 134 200 egz. przed rokiem). Z udziałem w rynku na poziomie 39,2 procent (wobec 40,0 procent rok wcześniej) w klasach tonażowych 6-8 Daimler Trucks nadal pozostaje liderem sprzedaży w Ameryce Północnej, w segmencie średnio- i wysokotonażowych samochodów ciężarowych.

Wzrosty również w Europie i Ameryce Łacińskiej – Brazylia znowu na plusie

Również w tak zwanym regionie UE30 (Unia Europejska, Szwajcaria i Norwegia) Daimler Trucks zdołał osiągnąć wzrost sprzedaży – w okresie od stycznia do listopada wyniósł on 3 procent, co przekłada się na 73 600 sprzedanych pojazdów (wobec 71 100 pojazdów przed rokiem). Marka Mercedes-Benz utrzymała pozycję lidera w segmencie średnio- i wysokotonażowych samochodów ciężarowych (21,0 procent wobec 20,7 procent przed rokiem). Także w Niemczech marka Mercedes-Benz jest liderem rynku ciężarówek z udziałem na poziomie 36,6 procent (wobec 37,2 przed rokiem); tutaj dostarczono klientom 28 000 pojazdów (wobec 27 600 przed rokiem).

Ze względu na poprawę klimatu inwestycyjnego i dzięki zoptymalizowaniu struktury dealerskiej Daimler Trucks zdołał także więcej niż potroić (+254 procent) sprzedaż w Rosji do poziomu 7800 pojazdów (wobec 2200 rok wcześniej). W Turcji po słabym ubiegłym roku ciężarowa część koncernu Daimler AG zanotowała wzrost sprzedaży aż o 20 procent – dostarczono klientom 9500 pojazdów (wobec 7900 przed rokiem).

W Ameryce Łacińskiej Daimler Trucks w pierwszych jedenastu miesiącach 2017 roku sprzedał 27 300 pojazdów (wobec 25 100 rok wcześniej), co oznacza wzrost o 9 procent względem analogicznego okresu roku poprzedniego. Na głównym rynku regionu, w Brazylii, Daimler Trucks zdołał zwiększyć sprzedaż o 8 procent, dostarczając 12 200 pojazdów (przed rokiem było to 11 200 pojazdów). Uzyskując udział w rynku na poziomie 28,3 procent (wobec 29,3 procent przed rokiem), Daimler Trucks z marką Mercedes-Benz od początku roku znów zajął pozycję lidera na tym ważnym rynku samochodów ciężarowych.

Wyraźne zwiększenie sprzedaży we wzrostowym regionie Azji

W regionie Azji łączna sprzedaż wzrosła aż o 18 procent do poziomu 132 400 pojazdów (wobec 112 600 pojazdów przed rokiem). W Japonii w pierwszych jedenastu miesiącach roku nabywców znalazło nieco mniej, bo 40 700 pojazdów (wobec 42 000 przed rokiem). Udział w rynku wynosił ostatnio 19,3 procent (wobec 20,3 procent przed rokiem). 

W Indonezji Daimler Trucks skorzystał na dużej dynamice wzrostu całego lokalnego rynku pojazdów ciężarowych. W pierwszych jedenastu miesiącach nabywców znalazło w sumie 37 600 pojazdów wobec 24 400 pojazdów rok wcześniej, co oznacza wzrost aż o 54 procent. 

W pełni elektryczne ciężarówki i zaawansowana łączność sieciowa –  umocnienie w roli lidera technologicznego

Oprócz sukcesów sprzedażowych na poszczególnych rynkach Daimler Trucks umacniał również pozycję lidera technologicznego. Jeśli chodzi o w pełni elektryczny samochód ciężarowy, to zespół najlepszych specjalistów w 2017 roku kontynuował intensywne prace nad elektryfikacją wysokotonażowego pojazdu Mercedes-Benz. Już w roku 2018 na drogi wyjedzie tak zwana innowacyjna flota, czyli w pełni elektryczne, wysokotonażowe ciężarówki Mercedes-Benz do transportu dystrybucyjnego, które będą pracować w realnych warunkach u klientów i dzięki ścisłej wymianie informacji umożliwią dalsze dopracowanie technologiczne aż do osiągnięcia gotowości rynkowej oraz gotowości do produkcji seryjnej.

Pod koniec roku 2017 pierwsze w pełni elektryczne, lekkie ciężarówki FUSO eCanter z produkcji seryjnej zostały przekazane klientom. W ciągu najbliższych kilku lat FUSO planuje dostarczyć wybranym klientom w sumie 500 lekkich ciężarówek tej generacji. Rozpoczęcie produkcji wielkoseryjnej przewidziano na rok 2019. Ważące około 600 kg akumulatory zapewniają zasięg powyżej 100 kilometrów, co w wielu przypadkach przekracza dystans pokonywany dziennie w lekkim transporcie dystrybucyjnym. eCanter jest przy tym nie tylko przyjazny dla środowiska naturalnego, ale też nadzwyczaj oszczędny i ekonomiczny dla klientów. W porównaniu z wersją z konwencjonalnym silnikiem wysokoprężnym możliwe jest obniżenie kosztów eksploatacji nawet o 1000 euro na każde 10 000 przejechanych kilometrów.

Daimler Trucks ze swoimi markami Mercedes-Benz, Freightliner i FUSO od wielu lat wykonuje pionierską pracę w zakresie łączności sieciowej i zautomatyzowanej jazdy. Do tej pory na całym świecie Daimler Trucks połączył z Internetem Rzeczy około 500 000 swoich samochodów ciężarowych – to więcej niż jakikolwiek inny producent. 

Daimler Trucks
Daimler Trucks

Skontaktuj 
się z autorem:

Co otrzymasz po podaniu adresu e-mail?

  • dostęp do wszystkich treści na stronie magazyn-tis.pl,
  • cotygodniową porcję newsów i inspiracji, czyli newsletter magazynu Transport i Spedycja
  • informacje o wydarzeniach organizowanych przez magazyn Transport i Spedycja,

Dziękujemy za docenienie!

Administratorem Twoich danych osobowych jest Forum Media Polska spółka z o.o., ul. Polska 13, 60-595 Poznań (dalej: My). Będziemy przetwarzać powyższe dane w celach marketingowych. Przysługuje Ci prawo do cofnięcia zgody na komunikację z naszej strony w każdym czasie. Możesz to łatwo uczynić, dzwoniąc na 61 66 55 800 lub poprzez przesłanie maila na adres: bok@forum-media.pl.

Zgadzam się na kontakt ze strony wydawnictwa Forum Media Polska sp. z o.o. drogą elektroniczną i telefoniczną w celach marketingowych, w szczególności w celu przedstawiania sprofilowanej oferty produktów i usług wydawnictwa lub jego partnerów.

Partnerzy 
strategiczni:
Partnerzy
merytoryczni:
2015 @ FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o.
Zdjęcia udostępnia fotolia.pl