Magazyn Transport i Spedycja
Pobierz darmowe poradniki
  • Rynek Używanych Ciągników Siodłowych
    Format: pdf -
    Pobierz plik
  • Mapa producentów i dystrybutorów naczep i zabudów
    Format: pdf - 3,84 MB
    Pobierz plik
  • [Dodatek] Monitoring pojazdów GPS
    Format: pdf - 1,84 MB
    Pobierz plik
Pokaż więcej raportów


Trans&Log 2017

Transport krajowy w 2018 roku - szansa na szybszy rozwój?

Transport krajowy w 2018 roku - szansa na szybszy rozwój?

Go Logis, polska firma spedycyjna o zasięgu międzynarodowym, w 2018 roku stawia na rozwój usług spedycji krajowej i planuje w pierwszym półroczu rozszerzenie oferty o transport cysternami do przewozu płynnych artykułów spożywczych i chemicznych oraz gazów.

Rynek krajowy, który do tej pory nie był doceniany przez spedytorów i firmy transportowe, głównie z uwagi na niskie marże, obecnie dynamicznie się rozwija i staje się coraz bardziej atrakcyjny. Tylko w ciągu ostatniego roku liczba organizowanych przez Go Logis transportów krajowych wzrosła o blisko 150 proc.  Warto na to zwrócić uwagę w 2018 roku. 

Z pewnością czynnikiem decydującym będzie dalszy rozwój gospodarczy kraju i wzrost zainteresowania ze strony zachodnich inwestorów. Już teraz wiele koncernów planuje uruchomienie w Polsce swoich fabryk lub regionalnych centrów dystrybucji. Na polskim rynku działa wiele małych i średnich firm, które nie chcą inwestować we własny tabor aut, a mają duże zapotrzebowanie na usługi transportowe. Dzięki temu, że korzystają z usług outsourcingowych, obniżają koszty dostaw. Powierzając organizację przewozu wyspecjalizowanym firmom spedycyjnym, tym samym gwarantują sobie wysoką terminowość, jakość i dobrą cenę - komentuje Grzegorz Szenejko, właściciel Go Logis z Białej Podlaskiej.

Kolejnym czynnikiem wspierającym rozwój transportu krajowego może być sytuacja na rynku transportowym w Europie Zachodniej. Plany wprowadzenia w UE płacy minimalnej śladem Francji (Loi Macron) i Niemiec (MILoG), a także nowych regulacji związanych z wdrożeniem Pakietu Mobilności spowodują wzrost kosztów w transporcie międzynarodowym, czego mogą nie udźwignąć polskie firmy. 

W tej sytuacji dla wielu rodzimych przewoźników alternatywą będzie rynek krajowy, który z roku na roku jest coraz bardziej atrakcyjny - podkreśla Grzegorz Szenejko. 

Potwierdzają to najnowsze dane GUS. W okresie od stycznia do października 2017 roku odnotowano wzrost produkcji sprzedanej przemysłu o 6,6 proc., a produkcji budowlano - montażowej o 12,9 proc., także w przetwórstwie przemysłowym produkcja wzrosła o 7,3 proc. (dane rok do roku)*. Dlatego też Go Logis w roku 2018 będzie nadal intensywnie rozwijać usługi przewozów krajowych, poszerzając je o transport cysternami. Nowa oferta ma być skierowana przede wszystkim do firm z branży spożywczej, gdzie cysterny wykorzystywane są do przewozu m.in. soków, koncentratów owocowych, wyrobów mlecznych, czekolady i komponentów do jej produkcji oraz branży chemicznej (np. transport rozpuszczalników i klejów). 

Go Logis na rynku krajowym

Na rynku krajowym Go Logis zajmuje się organizacją zarówno transportów całopojazdowych jak i drobnicowych, głównie dla firm z branży rolniczej i budowlanej. Na przykład odpowiada za dystrybucję na terenie całej Polski sprowadzanych drogą morską z Indii płytek ceramicznych. Do zadań spedytora należy odbiór towaru z magazynów w Gdyni i przewiezienie go do kilku odbiorców w różnych częściach kraju. 

Tutaj priorytetem jest szybkość działania i zachowanie terminowości dostaw oraz dopilnowanie, aby każdy odbiorca dostał dokładnie to, co zamówił - mówi Karolina Torenc, zastępca kierownika działu obsługi klienta i spedycji Go Logis. 

Do ciekawych zleceń realizowanych przez Go Logis należy też dostarczanie elementów konstrukcyjnych na budowę wieżowców w Wielkiej Brytanii, które zanim trafią na plac budowy, muszą być w całości złożone w Polsce. Poszczególne elementy są odbierane od producentów, a następnie składane i uzupełniane o kolejne części w fabrykach na terenie całej Polski. Do zadań Go Logis należy organizacja dostaw i odbioru ładunków z poszczególnych fabryk położonych w różnych częściach kraju, a następnie konsolidacja i transport do Wielkiej Brytanii. Wśród przewożonych ładunków były np. blachy i elementy aluminiowe o różnej długości, nawet do 6 metrów, czy metalowe stojaki ze szkłem, do transportu których spedytor wykorzystał samochód z zamontowanym hydraulicznym dźwigiem samochodowym (HDS), pozwalającym na bezpieczny rozładunek tego kruchego towaru. 

Go Logis
Go Logis

Skontaktuj 
się z autorem:

Co otrzymasz po podaniu adresu e-mail?

  • dostęp do wszystkich treści na stronie magazyn-tis.pl,
  • cotygodniową porcję newsów i inspiracji, czyli newsletter magazynu Transport i Spedycja
  • informacje o wydarzeniach organizowanych przez magazyn Transport i Spedycja,

Dziękujemy za docenienie!

Administratorem Twoich danych osobowych jest Forum Media Polska spółka z o.o., ul. Polska 13, 60-595 Poznań (dalej: My). Będziemy przetwarzać powyższe dane w celach marketingowych. Przysługuje Ci prawo do cofnięcia zgody na komunikację z naszej strony w każdym czasie. Możesz to łatwo uczynić, dzwoniąc na 61 66 55 800 lub poprzez przesłanie maila na adres: bok@forum-media.pl.

Zgadzam się na kontakt ze strony wydawnictwa Forum Media Polska sp. z o.o. drogą elektroniczną i telefoniczną w celach marketingowych, w szczególności w celu przedstawiania sprofilowanej oferty produktów i usług wydawnictwa lub jego partnerów.

Partnerzy 
strategiczni:
Partnerzy
merytoryczni:
2015 @ FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o.
Zdjęcia udostępnia fotolia.pl