Magazyn Transport i Spedycja
Pobierz darmowe poradniki
  • Rynek Używanych Ciągników Siodłowych
    Format: pdf -
    Pobierz plik
  • Mapa producentów i dystrybutorów naczep i zabudów
    Format: pdf - 3,84 MB
    Pobierz plik
  • [Dodatek] Monitoring pojazdów GPS
    Format: pdf - 1,84 MB
    Pobierz plik
Pokaż więcej raportów


Bezpłatne porady prawne
dla użytkowników portalu

Imię i nazwisko
Adres e-mail
Nazwa firmy
Stanowisko
Treść pytania:
Trans&Log 2017

Dachser i Gelita, czyli fabryka w podróży

Dachser i Gelita, czyli fabryka w podróży

Przetransportowanie całego zakładu produkcyjnego z jednego kontynentu na drugi to nie lada wyzwanie, któremu mogą sprostać tylko specjaliści. Tym razem podjął się tego Dachser, jeden z wiodących operatorów logistycznych, który w ramach współpracy z firmą Gelita AG przewiózł fabrykę z Azji do Ameryki Północnej.

Transport zdemontowanej fabryki światowego dostawcy białka kolagenowego, Gelita, z chińskiej prowincji Cangnan do oddalonego o 19 tys. kilometrów Sioux City w USA, był ogromnym wyzwaniem nawet dla doświadczonych specjalistów ds. projektów logistycznych w Dachser Air & Sea Logistics. W tym przypadku ładunek osiągał ponad 5 metrów wysokości oraz 3,5 metra szerokości, a niektóre elementy ważyły nawet 25 ton.

Zrealizowanie takiego przewozu bez odpowiedniego planu i dokładnego przygotowania, byłoby niemożliwe. Przeniesienie całego zakładu produkcyjnego to coś wyjątkowego, jednak  dzięki wiedzy i doświadczeniu byliśmy w stanie sprostać temu wyzwaniu - mówi Hans-Ulrich Brüggemann, manager Sea Freight Projects w Dachser Air & Sea Logistics w Kolonii.

Najtrudniejszą częścią zadania był pierwszy odcinek drogi, czyli transport z Cangnan do portu w Wenzhou oddalonego o 70 km. Podczas standardowej procedury szczegółowego sprawdzania możliwych tras, okazało się, że istnieje ryzyko utknięcia w martwym punkcie - nie było drogi, która umożliwiłaby przejazd ładunku o wysokości ponad 5 metrów. Dlatego też po uzgodnieniach z klientem zdecydowano, że na czas transportu drogowego w Chinach największe części maszyn muszą zostać ułożone na boku. Takie rozwiązanie pozwoliło na zmniejszenie ich wysokości o 1,5 metra, czyli dokładnie tyle, by zmieścić się w maksymalnym limicie. Po zatwierdzeniu trasy przez władze, droga do portu w Wenzhou wydawała się być prosta. Jednak już na początku podroży zaplanowanej na trzy noce, pojawił się niespodziewany problem - prace drogowe zablokowały przejazd. 

Wiadomość o robotach drogowych całkowicie nas zaskoczyła. Na szczęście  problem udało się szybko rozwiązać.  To jednak potwierdza, że bez względu na to, jak starannie się planuje i przygotowuje do tak dużych projektów, nie da się całkowicie zapobiec wszystkim niespodziankom - komentuje Hans-Ulrich Brüggemann.

W tym przypadku przyczyną kłopotów był brak komunikacji między władzami, zajmującymi się tą sprawą. Pomimo że trasa została oficjalnie zatwierdzona, w rzeczywistości nie była wcale otwarta.

W tej sytuacji najważniejsze było szybkie znalezienie skutecznego rozwiązania – było nim utorowanie buldożerami drogi prowadzącej przez plac budowy. Następnie podróż kontynuowano zgodnie z planem: ogromny ładunek został przetransportowany przez statek przybrzeżny z portu w Wenzhou do oddalonego o 300 km Szanghaju, po czym płynął ponad 18 tys. km przez Pacyfik, Kanał Panamski i Karaiby, trafiając do Nowego Orleanu. Stamtąd przebył 1,2 tys. km siecią dróg wodnych rzek Missisipi i Missouri, docierając do punktu końcowego - Sioux City. Ostatnie 10 km na drodze do fabryki Gelita również nie sprawiło problemu. Wszystko to dzięki profesjonalnemu podejściu do projektu i dokładnemu zaplanowaniu transportu.

Jesteśmy bardzo zadowoleni, że nawiązaliśmy współpracę z firmą Dachser, wysoce kompetentnym partnerem, który wsparł nas w realizacji tego trudnego projektu. Jesteśmy im wdzięczni za tak sprawne zorganizowanie doskonałego transportu - mówi Wolfgang Maurer, global category manager procurement logistics w firmie Gelita.

Dachser
Dachser

Skontaktuj 
się z autorem:

Co otrzymasz po podaniu adresu e-mail?

  • dostęp do wszystkich treści na stronie magazyn-tis.pl,
  • cotygodniową porcję newsów i inspiracji, czyli newsletter magazynu Transport i Spedycja
  • informacje o wydarzeniach organizowanych przez magazyn Transport i Spedycja,

Dziękujemy za docenienie!

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych więcej...przez firmę FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, ul. Polska 13 w celach marketingowych, w szczególności na otrzymywanie informacji handlowych pochodzących od FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o. oraz jego kontrahentów drogą elektroniczną na adres e-mail podany w formularzu zgłoszeniowym.

Partnerzy 
strategiczni:
Partnerzy
merytoryczni:
2015 @ FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o.
Zdjęcia udostępnia fotolia.pl