Magazyn Transport i Spedycja
Pobierz darmowe poradniki
  • Rynek Używanych Ciągników Siodłowych
    Format: pdf -
    Pobierz plik
  • Mapa producentów i dystrybutorów naczep i zabudów
    Format: pdf - 3,84 MB
    Pobierz plik
  • [Dodatek] Monitoring pojazdów GPS
    Format: pdf - 1,84 MB
    Pobierz plik
Pokaż więcej raportów


Trans&Log 2017

25-lecie firmy Scania w Słupsku

25-lecie firmy Scania w Słupsku

Scania Production Słupsk S.A. to jeden z głównych symboli przemysłowych Słupska już od 25 lat. Fabryka pełni rolę głównego ośrodka europejskiej produkcji autobusów Scania.

Scania Production Słupsk S.A. stanowi centrum produkcji kompletnych autobusów miejskich i dalekobieżnych Scania w Europie. Ponadto w słupskiej fabryce Scania montowane są podwozia autobusów modeli niskopodłogowych. Ze Słupska są następnie wysyłane do montowni w Europie, Afryce i Azji. W zakładzie jest zatrudnionych 500 pracowników.

Działalność przemysłowa Scania w Słupsku rozpoczęła się w październiku 1992 r. Utworzono wówczas spółkę joint venture o nazwie Scania Kapena S.A., w której Scania była głównym udziałowcem. Od maja 1993 r. w fabryce montowano ciągniki siodłowe Scania, a w kolejnym roku został zbudowany pierwszy autobus.

W 2002 r. Scania staje się jedynym udziałowcem firmy w Słupsku. W tym samym okresie wszystkie linie produkcyjne zostają przestawione wyłącznie na produkcję autobusów. W 2003 roku zmienia się nazwa spółki na Scania Production Słupsk S.A. Warto dodać, że w Scania Production Słupsk S.A. montowane są także autobusy piętrowe, w tym modele z kierownicą po prawej stronie.

Ważnym momentem w historii firmy był 2007 r., kiedy rozpoczęto produkcję autobusów międzymiastowych OmniLine oraz montaż silników Euro 5. Moce produkcyjne zakładu zostały znacznie zwiększone w 2010 r. dzięki kompletnej przebudowie linii produkcyjnej. Od tego czasu w fabryce można montować 1500 pojazdów rocznie. W 2012 r. uruchomiono produkcję autobusu miejskiego Scania Citywide.

Znakomita lokalizacja na północy Polski, blisko morskich szlaków transportowych oraz wykwalifikowana kadra od samego początku stanowiły silne filary Scania Production Słupsk S.A. - komentuje Katarzyna Ożarek,  dyrektor ds. zasobów ludzkich, BHP & środowiska Scania Production Słupsk S.A.

Tworzymy pojazdy zapewniające najlepsze wyniki, zarówno jeśli chodzi o zadowolenie i komfort pasażerów, jak i oszczędność dla właścicieli, dlatego z powodzeniem działamy na rynku już od tylu lat. Naszym priorytetem jest rozwijanie zrównoważonych rozwiązań transportowych, które są efektywne ekonomicznie, a przy tym przyjazne dla środowiska. Świadczą o tym modele produkowanych autobusów: zasilanych CNG, hybrydowych oraz z silnikami spełniającymi normę Euro 6 - dodaje Zbigniew Sarwiński, dyrektor produkcji Scania Production Słupsk S.A.

Od chwili rozpoczęcia produkcji, do końca listopada 2017 roku w fabryce  wyprodukowano w sumie 7000 autobusów. Autobusy Scania wyprodukowane w Słupsku, które trafiły na polski rynek są wykorzystywane głównie na ulicach Warszawy, Krakowa, Stargardu Gdańskiego, Opola i Słupska. Na świecie można je spotkać m.in. w Szwecji (Sztokholm, Uppsala, Råstad, Őstersund), Norwegii, Hiszpanii, Francji, Wielkiej Brytanii, Niemczech we Włoszech oraz w Chinach. Wiele z nich to pojazdy hybrydowe.

Co otrzymasz po podaniu adresu e-mail?

  • dostęp do wszystkich treści na stronie magazyn-tis.pl,
  • cotygodniową porcję newsów i inspiracji, czyli newsletter magazynu Transport i Spedycja
  • informacje o wydarzeniach organizowanych przez magazyn Transport i Spedycja,

Dziękujemy za docenienie!

Administratorem Twoich danych osobowych jest Forum Media Polska spółka z o.o., ul. Polska 13, 60-595 Poznań (dalej: My). Będziemy przetwarzać powyższe dane w celach marketingowych. Przysługuje Ci prawo do cofnięcia zgody na komunikację z naszej strony w każdym czasie. Możesz to łatwo uczynić, dzwoniąc na 61 66 55 800 lub poprzez przesłanie maila na adres: bok@forum-media.pl.

Zgadzam się na kontakt ze strony wydawnictwa Forum Media Polska sp. z o.o. drogą elektroniczną i telefoniczną w celach marketingowych, w szczególności w celu przedstawiania sprofilowanej oferty produktów i usług wydawnictwa lub jego partnerów.

Partnerzy 
strategiczni:
Partnerzy
merytoryczni:
2015 @ FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o.
Zdjęcia udostępnia fotolia.pl