Magazyn Transport i Spedycja
Pobierz darmowe poradniki
  • Rynek Używanych Ciągników Siodłowych
    Format: pdf -
    Pobierz plik
  • Mapa producentów i dystrybutorów naczep i zabudów
    Format: pdf - 3,84 MB
    Pobierz plik
  • [Dodatek] Monitoring pojazdów GPS
    Format: pdf - 1,84 MB
    Pobierz plik
Pokaż więcej raportów


Bezpłatne porady prawne
dla użytkowników portalu

Imię i nazwisko
Adres e-mail
Nazwa firmy
Stanowisko
Treść pytania:
Trans&Log 2017

Silne ożywienie na europejskim rynku samochodów ciężarowych

Silne ożywienie na europejskim rynku samochodów ciężarowych

Zysk netto firmy PACCAR za trzeci kwartał 2015 roku wyniósł 431,2 mln USD (1,21 USD na jedną rozwodnioną akcję), co stanowiło wzrost o 16 procent w stosunku do 371,4 mln USD (1,04 USD na jedną rozwodnioną akcję) za trzeci kwartał 2014 roku.

PACCAR (symbol na giełdzie NASDAQ: PCAR) wykazał wysokie przychody i zysk netto za trzeci kwartał 2015 roku. Wyniki PACCAR za trzeci kwartał odzwierciedlają korzyści wynikające ze wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych w Ameryce Północnej i Europie oraz znakomite wyniki segmentów części zamiennych i usług finansowych na całym świecie. Był to drugi najlepszy pod względem wyników kwartał w studziesięcioletniej historii PACCAR. Jestem bardzo dumny z 24,5 tysiąca naszych pracowników, którzy wypracowali znakomite wyniki dla akcjonariuszy i klientówpowiedział dyrektor wykonawczy (CEO) Ron Armstrong.

Przychody netto ze sprzedaży i przychody z tytułu usług finansowych wyniosły w trzecim kwartale 4,85 mld USD w porównaniu z 4,93 mld USD w analogicznym okresie roku ubiegłego. W trzecim kwartale PACCAR osiągnął zwrot z przychodów po opodatkowaniu w wysokości 8,9% w porównaniu z 7,5% w trzecim kwartale ubiegłego roku. Zysk netto firmy PACCAR za pierwsze 9 miesięcy 2015 roku wyniósł 1,26 mld USD (3,53 USD na jedną rozwodnioną akcję) i był o 31% wyższy niż w analogicznym okresie 2014 roku, gdy wyniósł 964,5 mln USD (2,71 USD na jedną rozwodnioną akcję). Przychody netto ze sprzedaży i przychody z tytułu usług finansowych za pierwsze 9 miesięcy 2015 roku wyniosły 14,76 mld USD, w porównaniu z 13,88 mld USD w analogicznym okresie roku ubiegłego. 
 
Klienci DAF w Europie korzystają na wyższym wzroście gospodarczym, niskich stopach procentowych, dobrej koniunkturze przewozowej i znakomitej sprawności operacyjnej ciężarówek DAF Euro 6. W czwartym kwartale firma DAF zwiększyła produkcję w swojej montowni ciężarówek w Eindhoven do rekordowego poziomu, aby móc sprostać popytowi na nasze najlepsze w branży pojazdy - zauważył Ron Armstrong. 
 
Ciężarówka DAF XF Euro 6
 
W trzecim kwartale PACCAR odkupił 1,37 mln swoich akcji zwykłych za kwotę 78,6 mln USD. PACCAR ukończył zatwierdzony wcześniej program odkupu akcji na kwotę 300 mln USD, a Rada Dyrektorów PACCAR zatwierdziła odkup pozostających w obrocie akcji zwykłych na dodatkową kwotę 300 mln USD. Zgodnie z nowym programem, począwszy od 30 września 2015 r. na potrzeby odkupu akcji dostępna będzie kwota 286,8 mln USD.
 
Znakomite zyski netto i wysokie przepływy pieniężne firmy czynią z jej akcji atrakcyjną długoterminową inwestycję. Program odkupu akcji odzwierciedla pewność Rady, że działalność firmy PACCAR będzie rozwijać się pomyślnie na całym świeciepowiedział Bob Christensen, prezes i dyrektor finansowy PACCAR.
 
Najważniejsze dane finansowe – trzeci kwartał 2015 roku
 
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży i inne przychody w wysokości 4,85 mld USD:
  • Zysk netto w wysokości 431,2 mln USD, zwrot z przychodów po opodatkowaniu w wysokości 8,9 procent
  • Kwartalny zysk brutto PACCAR Parts  w wysokości 145,4 mln USD
  • Zysk brutto segmentu usług finansowych w wysokości 92,9 mln USD
  • Wpływy pieniężne z działalności operacyjnej w wysokości 664,1 mln USD
  • Środki pieniężne z działalności produkcyjnej oraz zbywalne papiery wartościowe w wysokości 3,45 mld USD
  • Emisje obligacji średnioterminowych na kwotę 630,2 mln USD
 
Najważniejsze dane finansowe – pierwsze 9 miesięcy 2015 roku:
  • Skonsolidowane przychody ze sprzedaży i inne przychody w wysokości 14,76 mld USD
  • Zysk netto w wysokości 1,26 mld USD
  • Przychody PACCAR Parts 2,31 mld USD oraz rekordowy zysk brutto 430,0 mln USD
  • Zysk brutto segmentu usług finansowych w wysokości 272,7 mln USD
  • Wpływy pieniężne z działalności operacyjnej w wysokości 1,85 mld USD
  • Emisje obligacji średnioterminowych na kwotę w wysokości 1,94 mld USD
 
Światowe rynki samochodów ciężarowych
 
Klienci doceniają wysoki poziom jakości produktów DAF, niskie koszty eksploatacji i możliwość odprzedaży po wysokiej cenie. Liczba rejestracji samochodów ciężarowych DAF w segmencie ponad 16 ton narastająco od początku roku wzrosła w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego o 30%. W europejskiej branży samochodów ciężarowych ten wzrost wyniósł 20%. Szacuje się, że wolumen sprzedaży europejskiej branży samochodów ciężarowych na rynku ciężarówek powyżej 16 ton mieścić się będzie w tym roku w przedziale 255-265 tys. sztuk. Przewiduje się, że w 2016 roku wzrośnie i będzie zawierać się w przedziale 250-280 tys. sztukpowiedział Harrie Schippers, prezes DAF. 

Sprzedaż detaliczna samochodów ciężarowych klasy 8 w USA i Kanadzie narastająco od początku roku była o 18% wyższa niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Klienci firm Kenworth i Peterbilt korzystają na wysokim wzroście gospodarczym, dużych przewozach i niższych cenach paliwa. W przyszłym roku sprzedaż samochodów ciężarowych powinna być również wysoka. Szacuje się, że wolumen sprzedaży detalicznej samochodów ciężarowych klasy 8 w USA i Kanadzie mieścić się będzie w 2015 roku w przedziale 275-285 tys. sztuk. Oszacowania dla amerykańskiej i kanadyjskiej sprzedaży detalicznej samochodów ciężarowych klasy 8 na rok 2016 zawierają się w przedziale 240-270 tys. szt.powiedział Dan Sobic, wiceprezes zarządzający PACCAR.

Rozwiązania techniczne firm Kenworth i Peterbilt podnoszą osiągi samochodów 
 
Przewidujący tempomat (Predictive Cruise Control) firm Kenworth i Peterbilt jest produkowany do modeli ciężarówek T680 i T880 firmy Kenworth oraz modeli 579 i 567 firmy Peterbilt wyposażonych w silnik PACCAR MX-13. 
 
To innowacyjne rozwiązanie techniczne łączy w sobie tempomat z danymi GPS, co pozwala przewidywać przebieg drogi, umożliwiając ciężarówkom wyposażonym w silnik PACCAR MX-13 i zintegrowaną skrzynię biegów maksymalną oszczędność paliwapowiedział Darrin Siver, wiceprezes PACCAR i dyrektor naczelny Peterbilt. 
 
Kenworth i Peterbilt opracowały dodatkowe rozwiązania techniczne usprawniające pracę kierowcy i podnoszące rentowność pojazdów. System wspomagania wydajności (Driver Performance Assistant) i system optymalizacji zmiany biegów (Driver Shift Aid) stanowią standardowe wyposażenie modeli ciężarówek T680 i T880 firmy Kenworth oraz modeli 579 i 567 firmy Peterbilt napędzanych silnikiem PACCAR MX-13. System wspomagania wydajności dostarcza kierowcom w czasie rzeczywistym informacji zwrotnych, które podnoszą osiągi pojazdu i oszczędność paliwa. System optymalizacji zmiany biegów wizualnie podpowiada kierowcom pojazdów wyposażonych w ręczne skrzynie biegów moment zmiany biegu przy optymalnych obrotach i momencie obrotowym silnika w celu maksymalizacji oszczędności paliwa.
 
Model 579 firmy Peterbilt oraz model T680 firmy Kenworth z silnikiem PACCAR MX-13
 
DAF pokazał swój najnowocześniejszy model Euro 6 na odbywającej się w tym miesiącu wystawie samochodów ciężarowych w Amsterdamie. Zaprezentował nowy model LF 2016 w ramach programu wydajności transportu DAF. Model LF 2016 jest wyposażony w ulepszony silnik PACCAR PX-5 pozwalający na pięcioprocentowe zmniejszenie zużycia paliwa. Nowy pakiet aerodynamiczny DAF zapewnia oszczędność paliwa rzędu 4%, natomiast zaawansowane rozwiązania techniczne, takie jak system ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu (Lane Departure Warning System), zaawansowany awaryjny system hamulcowy (Advanced Emergency Braking System), system ostrzegania przed uderzeniem przodem pojazdu (Forward Collision Warning) oraz tempomat adaptacyjny (Adaptive Cruise Control) podnoszą bezpieczeństwo i wygodę jazdy.
 
DAF Brasil poszerza ofertę produktów
 
DAF Brasil planuje rozpocząć montowanie na miejscu pojazdów serii DAF CF z silnikami PACCAR MX-13. Doskonała manewrowość pojazdów DAF CF, wytrzymała konstrukcja, mocny silnik PACCAR MX-13 oraz szeroki wybór konfiguracji podwozi i osi sprawiają, że idealnie nadają się one do wielu zastosowań. 
 
PACCAR wprowadza silnik PACCAR MX-11 w Ameryce Północnej
 
PACCAR poszerza swoją ofertę silników PACCAR w Ameryce Północnej, wprowadzając silnik PACCAR MX-11 o mocy do 430 KM i momencie obrotowym do 2100 Nm. Planuje się, że silnik PACCAR MX-11 będzie dostępny w pojazdach Kenworth i Peterbilt na początku 2016 roku. PACCAR z powodzeniem wprowadził silnik PACCAR MX-11 w Europie w 2013 roku,  instalując ponad 10 tysięcy tych silników w pojazdach DAF. 
 
Fabryka silników PACCAR w Columbus, w stanie Missisipi, świętowała niedawno wyprodukowanie swojego stutysięcznego silnika PACCAR MX-13. Powstały w 2010 roku zakład produkujący silniki, o powierzchni 41 800 mkw., otrzymał w ostatnich dwóch latach nagrody dla liderów produkcji od Frost & Sullivan. 
 
Nakłady inwestycyjne i tworzenie nowych produktów
 
Doskonałe długoterminowe zyski PACCAR, świadczący o sile firmy bilans oraz intensywna koncentracja na jakości umożliwiły firmie zainwestowanie w ostatnich 10 latach 5,9 mld USD w nowe montownie PACCAR, nowatorskie produkty i nowe rozwiązania techniczne. Tegoroczne nakłady inwestycyjne w wysokości 300-350 mln USD oraz koszty prac badawczych i rozwojowych w kwocie 235-245 mln USD doprowadziły do opracowania ulepszonych zespołów napędowych, poszerzenia oferty produktów oraz podniesienia wydajności operacyjnej zakładów montażowych PACCAR. Przewiduje się, że w 2016 roku nakłady inwestycyjne wyniosą 325-375 mln USD, zaś koszty prac badawczych i rozwojowych 240-270 mln USD, w związku z dalszym rozwijaniem przez PACCAR usług posprzedażowych, zakładów produkcyjnych i oferty produktów.
 
PACCAR Parts osiąga rekordowe wyniki
 
W trzecim kwartale 2015 roku firma PACCAR Parts osiągnęła przychody w kwocie 778,0 mln USD, w porównaniu z 784,2 mln w trzecim kwartale 2014 roku. Zysk brutto za trzeci kwartał 2015 roku wyniósł 145,4 mln USD, czyli był o 14 procent wyższy, aniżeli za trzeci kwartał ubiegłego roku, gdy wynosił 127,9 mln USD. Przychody PACCAR Parts za pierwsze 9 miesięcy 2015 roku wyniosły 2,31 mld USD, w porównaniu z 2,29 mld USD w analogicznym okresie roku ubiegłego. Zysk brutto za pierwsze 9 miesięcy 2015 roku wzrósł o 17 procent do rekordowego poziomu 430,0 mln USD, w porównaniu z 366,7 mln USD w analogicznym okresie roku 2014.
 
Firma PACCAR Parts stworzyła sklepy TRP korzystając z sukcesu części zamiennych swojej marki TRP przeznaczonych dla wszelkich modeli samochodów ciężarowych, przyczep i naczep oraz autobusów. Sklepy TRP są rozmieszczone strategicznie w taki sposób, aby klienci mieli niedaleko do produktów i wiedzy technicznej TRP.
 
Jednostki segmentu usług finansowych osiągają dobre wyniki kwartalne 
 
Firma PACCAR Financial Services (PFS) dysponuje 174 tysiącami samochodów ciężarowych, przyczep i naczep, a łączna wartość jej majątku to 12.36 mld USD. W skład tego segmentu wchodzi PacLease, duża firma zajmująca się kompleksowo leasingiem ciężarówek w Ameryce Północnej i Europie, dysponująca flotą ponad 38 tysięcy pojazdów. 
 
Firma PFS osiągnęła wysokie zyski w trzecim kwartale i w pierwszych 9 miesiącach 2015 roku dzięki doskonałej pracy swojej floty. Zysk PFS wyniósł w trzecim kwartale 92,9 mln USD, w porównaniu z 96,9 mln USD w analogicznym okresie roku ubiegłego. Przychody za trzeci kwartał 2015 roku wyniosły 301,0 mln USD, w porównaniu z 305,9 mln USD w trzecim kwartale 2014 roku. Zysk brutto segmentu usług finansowych za pierwsze 9 miesięcy 2015 roku wyniósł 272,7 mln USD, w porównaniu z 274,1 mln USD w analogicznym okresie roku ubiegłego. Przychody za pierwsze 9 miesięcy roku wyniosły 879,5 mln USD, w porównaniu z 902,2 mln USD za analogiczny okres roku ubiegłego. 

Komunikat prasowy DAF
DAF

Skontaktuj 
się z autorem:

Co otrzymasz po podaniu adresu e-mail?

  • dostęp do wszystkich treści na stronie magazyn-tis.pl,
  • cotygodniową porcję newsów i inspiracji, czyli newsletter magazynu Transport i Spedycja
  • informacje o wydarzeniach organizowanych przez magazyn Transport i Spedycja,

Dziękujemy za docenienie!

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych więcej...przez firmę FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, ul. Polska 13 w celach marketingowych, w szczególności na otrzymywanie informacji handlowych pochodzących od FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o. oraz jego kontrahentów drogą elektroniczną na adres e-mail podany w formularzu zgłoszeniowym.

Tagi: #samochody ciężarowe, #transport drogowy

Przeczytaj także:

Partnerzy 
strategiczni:
Partnerzy
merytoryczni:
2015 @ FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o.
Zdjęcia udostępnia fotolia.pl